این سلول‌های خورشیدی از قطرات باران برق تولید می‎کنند

الهه‎ی انتقام نیروی خورشیدی ممکن است به دوست آن تبدیل شود. باران معمولا بدترین کابوس سلول انرژی خورشیدی به شمار می‎رود، ولی تیمی از دانشمندان چینی می‎توانند آن را به دوست و متحد بسیار وفادار آن تبدیل کنند. آن‎ها موفق به توسعه‎ی سلول خورشیدی شده‎اند که دارای یک لایه‎ی گرافن ضخیم اتمی است که از […]

الهه‎ی انتقام نیروی خورشیدی ممکن است به دوست آن تبدیل شود.
باران معمولا بدترین کابوس سلول انرژی خورشیدی به شمار می‎رود، ولی تیمی از دانشمندان چینی می‎توانند آن را به دوست و متحد بسیار وفادار آن تبدیل کنند. آن‎ها موفق به توسعه‎ی سلول خورشیدی شده‎اند که دارای یک لایه‎ی گرافن ضخیم اتمی است که از قطرات باران انرژی برداشت می‎کند، و باعث می‎شود در دلگیر ترین روز‎ها باران مفید باشد. آب در واقع به گرافن می‎چسبد، یک نوع خازن طبیعی ایجاد می‎کند، تفاوت بارز در انرژی بین الکترون‎های گرافن و یون‎های آب تولید کننده‎ی برق می‎باشد.
مشکل این قضیه این است که تکنولوژی فعلی آنقدر کارآمد نیست. تنها حدود 6.5 درصد از انرژی را که می‎گیرد به برق تبدیل می‎کند، که در مقایسه با آمار 22 درصدی که در بین پنل‎های خورشیدی بهتر جهان به چشم می‎خورد، رنگ می‎بازد. ولی اگر تیم پشت توسعه‎ی این سلول جدید خورشید بتوانند عملکرد این سلول دارای پوشش گرافن را بالا ببرد، آن‎ها ممکن است یک نوع راه حل رویایی در دست داشته باشند، یعنی شما نیازی نیست که در قسمتی از دنیا زندگی کنید که به طور پیوسته آفتابی است تا وابستگی به نیروی قراردادی برق را کاهش دهید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال