گزارش مالی سونی، ضعف شدید در بخش موبایل و پیشرفت محسوس در پلی استیشن 4

بخش موبایل سونی بدون شک روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با وجود عرضه‌ی جدیدترین پرچمدار این کمپانی اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود. البته سونی شرکتی بسیار بزرگ است و به همین راحتی‌ها شکست نمی‌خورد و فعلا نیازی نیست تا برای این کمپانی ژاپنی نگران باشیم. گزارش مالی منتشر شده از این شرکت در […]

بخش موبایل سونی بدون شک روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با وجود عرضه‌ی جدیدترین پرچمدار این کمپانی اوضاع به خوبی پیش نمی‌رود. البته سونی شرکتی بسیار بزرگ است و به همین راحتی‌ها شکست نمی‌خورد و فعلا نیازی نیست تا برای این کمپانی ژاپنی نگران باشیم. گزارش مالی منتشر شده از این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال میلادی نشان از سوددهی عملیاتی 780 میلیون دلاری می‌دهد که نشان از افزایش درآمد سالیانه‌ی 39 درصدی می‌باشد. این سوددهی در حالی به دست آمده که درآمد سونی در سه ماهه‌ی دوم امسال 14.5 میلیارد دلار بوده است که کاهش 0.1 درصدی را نسبت به سه ماهه‌ی دوم سال گذشته می‌باشد.

در این میان بخش موسیقی سونی با افزایش 170 درصدی و سوددهی 256 میلیون دلاری رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داده است. سنسور‌های دوربین سونی نیز بخش دیگری از سوددهی سونی را تشکیل داده‌اند. این بخش توانسته سوددهی 244 میلیون دلاری را برای سونی رقم بزند تا نسبت به سال گذشته شاهد پیشرفت 164 درصد باشیم. اما مهم‌ترین بخش برای سونی بخش کنسول‌های بازی بوده است. سونی بارها اعلام کرده که پلی استیشن 4 عملکردی بسیار مناسب داشته و از همه جهات توانسته ایکس باکس وان را پشت سر بگذارد. همین مسئله باعث شده تا سوددهی این بخش به 157 میلیون دلار برسد و افزایش 350 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد باشد. فروش خوب پلی استیشن 4 در حالی رخ می‌دهد که به تازگی ممنوعیت فروش کنسول در چین بعد از 14 سال از بین رفته و سونی بار دیگر می‌تواند این آمار را بهتر و بهتر کند.

گزارش مالی سونی، ضعف شدید در بخش موبایل و پیشرفت محسوس در پلی استیشن 4

علیرغم سوددهی سونی در بخش‌های ذکر شده این بخش سینمایی و موبایل سونی می‌باشد که روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. بخش سونی پیکچرز در سه ماهه‌ی گذشته حدود 94 میلیون دلار به این کمپانی ضرر زده و بخش موبایل سونی نیز 184 میلیون دلار باعث ضرردهی به این شرکت شده است. این آمار 16 درصد بدتر از سال گذشته می‌باشد.

خوشبختانه سونی پاییز امسال قصد معرفی اکسپریا Z5 را دارد و شاید بتوان این بار به پرچمدار آینده‌ی سونی چشم دوخت تا بتواند سوددهی بهتری را برای این کمپانی ژاپنی رقم بزند. البته نباید رقیبان این پرچمدار را نیز از جمله آیفون 6اس و گلکسی نوت 5 فراموش کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال