مدیرعامل سونی علت ماندن این شرکت در بازار گوشی‎های هوشمند را توضیح می‎دهد

یک ضرب‎المثل قدیمی وجود دارد که می‎گوید “همواره یک ساق‎دوش، ولی یک عروس هرگز”، این گفته به نظر می‎رسد به خوبی موقعیت گوشی‎های هوشمند سونی را در بازار ایالات‎متحده نشان می‎دهد. چون این شرکت قادر به عقد قراردادهای طولانی‎مدت با اپراتورهای این کشور نبوده است و آخرین باری که شاهد ورود گوشی با برند سونی […]

یک ضرب‎المثل قدیمی وجود دارد که می‎گوید “همواره یک ساق‎دوش، ولی یک عروس هرگز”، این گفته به نظر می‎رسد به خوبی موقعیت گوشی‎های هوشمند سونی را در بازار ایالات‎متحده نشان می‎دهد. چون این شرکت قادر به عقد قراردادهای طولانی‎مدت با اپراتورهای این کشور نبوده است و آخرین باری که شاهد ورود گوشی با برند سونی در بازار آمریکا در زمان عرضه‎ی آن و همزمان توسط اپراتورهای آمریکا بوده‎ایم به گوشی اکسپریا پلی سونی اریکسون در سال 2011 بر می‎گردد. آخرین مدلی که یک اپراتور آمریکایی آن را عرضه کرد گوشی Xperia Z3v سونی در سال 2014 بود.

حتی در بازارهای خارجی دیگر، گوشی‎های سونی به نظر می‎رسد توجه‎ی عموم را به خود جلب می‎کنند ولی در بحث فروش واقعی موفق نیستند. قسمتی از علت آن تصمیم این شرکت در ارائه‎ی یک پرچم‎دار جدید هر 6 ماه یکبار است، که باعث می‎شوند خریداران بالقوه احساس کنند می‎توانند 6 ماه بعد محصول بهتری را بخرند. هم‎چنین باعث ایجاد ناامیدی در افراد می‎شود که بابت یک گوشی سونی پول می‎دهند ولی این گوشی بعد از یک مدت کوتاه از نظر مشخصات سخت‎افزاری رده‎پایین خواهد بود.

بنابراین هر سال ما با گزارش‎هایی برخورد می‎کنیم که سونی قصد دارد کسب و کار گوشی‎های هوشمند خود را بفروشد یا تعطیل کند، و با آن‎که سونی برای گوشی Xperia XZ Premium خود در کنگره جهانی موبایل 2017 جایزه‎ی “بهترین گوشی‎هوشمند جدید” را دریافت کرد، اما کاربران بایستی برای دریافت آن 5 ماه صبر کنند. سونی با انتخاب چیپست اسنپ‎دراگون 835 و نمایشگر 4K در گوشی جدید خود، بایستی به خوبی از فرصت استفاده کند.

شاید بعد از خواندن نظرات مدیرعامل عامل کسب سونی آقای کازائو هیرای که روز گذشته منتشر شد بهتر بتوانیم استراتژی این شرکت در بازار گوشی‎های هوشمند را متوجه شویم. او می‎گوید سونی در حال حاضر به منظور رقابت با شرکت‎هایی همانند با سامسونگ و اپل در بازار گوشی‎های هوشمند حضور ندارد. هیرای می‎گوید که سونی به منظور حفظ روابط خود با فروشندگان و اپراتورها بایستی در این حوزه به فعالیت خود ادامه دهد. بدین طریق، این شرکت می‎تواند از تغییر اساسی بعدی در نحوه‎ی برقراری ارتباط با سایرین، از آن بهره ببرد. او اشاره می‎کند که چنین تغییری هر ده سال یک‎بار رخ می‎دهد.

سخنان کازائو هیرای به شرح زیر است:

“یک تغییر اساسی در نحوه‎ی ارتباط ما با یکدیگر در یک فاصله‎ی زمانی 10 ساله یا کمی بیشتر رخ می‎دهد، اما اگر ما موقعیت فعلی خود در این کسب و کار را حفظ نکنیم، سپس قادر به ایفای نقش در خصوص این تغییر نبوده و نمی‎توانیم راهی برای برقراری ارتباط به دنبال این تغییر به وجود آوریم، عملا با خروج از این حوزه، ما کاملا شکست خورده و تمامی روابط خود با فروشندگان و اپراتورهای جهانی را از دست می‎دهیم. اگر این اتفاق رخ دهد و هر ایده و طرح جدیدی در دنیای تکنولوژی شکل گیرد، ما قادر نخواهیم بود که سریع و به اندازه‎ی کافی در این بازار خودنمایی کنیم.”

جدا از حوزه‎ی سرگرمی، سونی اعتقاد دارد که فرصت‎های کافی در بازار محصولات شرکتی برای واقعیت‎مجازی وجود دارد. در نتیجه این تفکر شکل ‎‎می‎گیرد که اگر آخرین تغییر اساسی به دنبال استفاده‎ی گسترده از گوشی‎های هوشمند شکل گرفت، یقینا بعد از ده سال حکومت آن‎ها پایان می‎یابد. در نتیجه معنای این غروب می‎تواند به معنای طلوع فناوری‎های واقعیت‎مجازی برای دهه‎ی بعدی باشد. یا شاید شاهد رونمایی از فناوری کاملا غیرمنتظره خواهیم بود. در هر صورت، مدیرعامل سونی می‎گوید که این شرکت در آن سهیم خواهد بود و به لطف تصمیم این شرکت مبنی بر ماندن در کسب و کار گوشی‎های هوشمند، آن‎ها کانال‎های توزیع خود را برای هر محصولی که باشد، آماده کرده‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال