صدای زیاد هارد دیسک می‌تواند ناشی از به سرقت رفتن اطلاعات کاربران باشد

همانطور که پیشتر نیز گفته‌ایم در دنیای تکنولوژی، هیچ چیزی غیر ممکن نیست. چندی پیش بود که اعلام کردیم محققین روشی برای به سرقت بردن اطلاعات از طریق نمایشگرها را یافته‌اند که تصور آن برای برخی از افراد سخت بود. حالا اطلاعات جدیدی در مورد روشی جدید در هک کردن اطلاعات منتشر شده که نشان […]

همانطور که پیشتر نیز گفته‌ایم در دنیای تکنولوژی، هیچ چیزی غیر ممکن نیست. چندی پیش بود که اعلام کردیم محققین روشی برای به سرقت بردن اطلاعات از طریق نمایشگرها را یافته‌اند که تصور آن برای برخی از افراد سخت بود. حالا اطلاعات جدیدی در مورد روشی جدید در هک کردن اطلاعات منتشر شده که نشان می‌دهد امکان به سرقت بردن اطلاعات از طریق ایجاد سر و صدای هارد دیسک نیز وجود دارد!

البته شاید این روشی چندان کاربردی نباشد اما می‌تواند بر روی سیستم‌هایی که در مکان‌های شلوغ‌تر بوده و یا حتی به اینترنت متصل نیستند، موثر باشد. به هر شکل محققین می‌خواهند نشان دهند که از هر چیزی و هر روشی می‌توان برای هک کردن و به سرقت بردن اطلاعات استفاده نمود. حتی در ماه ژوئن بود که برخی از متخصصین حوزه امنیت، نشان دادند که فن‌های کیس کامپیوتر که مسئول خنک کردن سیستم هستند نیز می‌توانند هک شوند و پلی برای نصب کردن بدافزارها و به سرقت بردن اطلاعات باشند.

اما برای اینکه اطلاعات بتواند از طریق هارد دیسک نیز مورد سرقت قرار گیرد، هکر با دستکاری کردن بازوهای مکانیکی هارد، می‌تواند سر و صدای کافی و مورد نیاز را ایجاد کرده و اقدام به سرقت بردن اطلاعات کند. البته این موضوع به صورت تئوری نبوده و در عمل نیز توسط محققین انجام شده است. آنها متوحه شده‌اند که بازوهای مکانیکی تنها مسئول خواندن و نوشتن اطلاعات هستند، اما زمانی که فعالیت داشته باشند، می‌توانند فرکانس‌های مختلفی را ایجاد کنند که این فرکانس‌ها، می‌تواند راهی برای به سرقت رفتن اطلاعات باشد.

البته برای اینکه بتوان این فرکانس را پیدا کرد، نیاز است که صدای این هارد اندازه‌گیری شود. به این منظور، محققین از یک گوشی گلکسی S4 استفاده کرده و موفق شدند تا با پیدا کردن فرکانس مورد نظر، این هارد را هک کنند. هر چند سرعت انتقال اطلاعات در این روش بسیار پایین بوده و تنها 180 بایت بر ثانیه می‌باشد. همچنین فاصله مورد نیاز برای انجام این کار نیز 6 فوت اعلام شده است.

به همین جهت، این کار به صورت مخفیانه انجام خواهد شد. هکر می‌تواند در فاصله‌ای مشخص، سیستمی که به اینترنت متصل نشده است را از طریق هارد دیسک هک کند! شاید تنها راه برای جلوگیری از این کار، استفاده از هاردهای جامد باشد چرا که این هاردها بازوهای مکانیکی نداشته و سر و صدایی ایجاد نمی‌کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال