موفقیت یک ربات در انجام یک جراحی فوق میکروسکوپی

یک ربات در هلند توانسته است یک جراحی فوق میکروسکوپی را با موفقیت انجام دهد. در حال حاضر تنها چند تن از پزشکان جراح قادر به این عمل دقیق هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک استارتاپ هلندی توانسته اند این جراحی بسیار پیچیده را با کمک یک ربات انجام دهند. […]

یک ربات در هلند توانسته است یک جراحی فوق میکروسکوپی را با موفقیت انجام دهد. در حال حاضر تنها چند تن از پزشکان جراح قادر به این عمل دقیق هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان یک استارتاپ هلندی توانسته اند این جراحی بسیار پیچیده را با کمک یک ربات انجام دهند.

جراحی فوق میکروسکوپی نوعی از جراحی ترمیمی بسیار دقیق است که در آن برای ترمیم رگ های خونی آنها را به رگ های لنفاوی بسیار کوچک و باریک متصل می کنند. این عروق ممکن است 0.3 تا 0.8 میلیمتر قطر داشته باشند. تنها چند تن از جراحان با مهارت بالا قادر به انجام این عمل هستند.

از نمونه عمل های فوق میکروسکوپی میتوان به لیمفدیما اشاره کرد که در پی بروز سرطان سینه ایجاد و طی آن مایعات بدن در یک منطقه متمرکز می شود. موسا (Musa) یک ربات جدید است که توانسته جراحی فوق میکروسکوپی خود را با کمک حرکات دست یک جراح با موفقیت به پایان برساند. بدین وسیله دقت در جراحی افزایش و حرکات کوچک دست کاهش می یابد.

شان شان کیو شائو شخصی که برای اولین بار این جراحی را با کمک این ربات انجام داده است در مورد این جراحی می گوید: استارتاپ Microsure کمک می کند تا جراحی با دقت بالا انجام گیرد و خطای انسانی ناشی از لرزش دست به صفر برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال