اینتل به لطف وجود چیپ‌های Micron در حال توسعه هاردهای جامد فوق سریع 10 ترابایتی می‌باشد

همانطور که در جریان هستید چندی پیش شرکت بزرگ اینتل با همکاری کمپانی مایکرون، حافظه‌های فوق سریع و با ظرفیت بالای 3D NAND را معرفی و از تولید انبوه هاردهای جامد مجهز به این چیپ‌ها خبر داد. حال این شرکت در همکاری خود با مایکرون، اعلام کرده که از این پس هاردهای جامد اینتل با […]

همانطور که در جریان هستید چندی پیش شرکت بزرگ اینتل با همکاری کمپانی مایکرون، حافظه‌های فوق سریع و با ظرفیت بالای 3D NAND را معرفی و از تولید انبوه هاردهای جامد مجهز به این چیپ‌ها خبر داد. حال این شرکت در همکاری خود با مایکرون، اعلام کرده که از این پس هاردهای جامد اینتل با همان اندازه‌ی استاندارد 2.5 اینچی، در حجم‌های بالای 10 ترابایت نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هاردهای جامد در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و شرکت‌های مختلف نیز تمام تلاش خود را داشته‌اند تا بتوانند ظرفیت و پایداری این هاردها را افزایش دهند. ماه گذشته نیز شرکت Fixstars هارد جامدی با ظرفیت 13 ترابایت و قیمت 13000 دلار را وارد بازار کرد و نشان داد که توانسته هاردهای جامد با ظرفیت بالا را نیز تولید نماید. شرکت SanDisk نیز قصد دارد در سال جاری هاردهای جامد 4 و 6 ترابایتی و اقتصادی خود را وارد بازار نماید و سامسونگ نیز همچنان بر روی هاردهای 4 ترابایتی متمرکز شده است.

شرکت اینتل نیز هاردهایی با ظرفیت 4 ترابایت را در اختیار کاربران قرار داده و قصد دارد با به کارگیری چیپ‌های 3D NAND، ظرفیت این هاردها را به سه برابر میزان فعلی افزایش داده و سرعت آنها را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد. البته در این میان اینتل نیز زمان عرضه‌ی این محصولات جدید را مشخص نکرده، در حالی که شریک آنها یعنی مایکرون که خود هاردهای جامد را نیز عرضه می‌کنند، قصد داردن محصولات جدید خویش را بهار و تابستان سال 95 وارد بازار نمایند.

اگر به یاد داشته باشید پیشتر به صورت مفصل در مورد چیپ‌های جدید 3D NAND که به صورت مشترک توسط اینتل و مایکرون به تولید رسیده، صحبت کرده‌ایم. دلیل سرعت و ظرفیت بسیار بالایی که این چیپ‌ها دارند، این است که ساختار آنها و شکل قرارگیری‌شان به صورت کامل توسط مهندسین تغییر پیدا کرده و حالا سلول‌های این هارد جامد با قرار گرفتن بر روی یکدیگر و به صورت دو وجهی، علاوه بر نزدیک‌تر کردن سلول‌ها و افزایش پیدا کردن سرعت آنها، ظرفیت آنها را نیز افزایش می‌دهد. البته این اولین بار نیست که مایکرون از این چیپ‌ها استفاده می‌کند و پیشتر نیز برای رقابت‌ با شرکت‌هایی همچون سامسونگ و توشیبا به استفاده از چیپ‌های 3D NAND روی آورده بود تا بتواند علاوه بر بالاتر بردن ظرفیت و سرعت محصولات خود، هزینه‌های تولید را نیز به شکل قابل توجهی کاهش دهد. همینطور مایکرون اعلام کرده که این چیپ‌ها و حافظه‌های جدید که موفق به تولید آنها شده‌اند، سه برابر هاردهای جمد فعلی ظرفیت داشته که می‌تواند هزینه‌ها را در ادارات و پایگاه‌های داده به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

به هر حال هنوز اطلاعات بیشتری در این مورد در دست نیست و باید تا پایان سال جاری منتظر عرضه‌ی محصولات جدید مایکرون که در آنها از چیپ‌های 3D NAND با تکنولوژی Xpoint استفاده شده، باشیم تا ببینیم که این محصولات تا چه اندازه می‌توانند سریع باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال