تسلا از جدیدترین ابررایانه خود برای آموزش هوش مصنوعی رونمایی کرد

جدیدترین ابررایانه شرکت تسلا به نام دوجو Dojo قرار است برای مصارف آموزشی در زمینه هوش مصنوعی استفاده شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ابر رایانه تسلا درکنفرانس ۲02۱ شناخت بینش و الگوهای رایانه ای توسط شرکت تسلا رونمایی شده بود. سال گذشته نیز ایلان ماسک موسس شرکت تسلا […]

جدیدترین ابررایانه شرکت تسلا به نام دوجو Dojo قرار است برای مصارف آموزشی در زمینه هوش مصنوعی استفاده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این ابر رایانه تسلا درکنفرانس ۲02۱ شناخت بینش و الگوهای رایانه ای توسط شرکت تسلا رونمایی شده بود. سال گذشته نیز ایلان ماسک موسس شرکت تسلا از برنامه‌های خود برای ساخت یک ابر رایانه آموزشی شبکه عصبی اطلاع رسانی کرده بود.

پیش از این ماسک صحبت های زیادی در مورد ابر رایانه دوجو به عنوان سریع‌ترین ابررایانه جهان انجام داده بود. این در حالی است که سریعترین ابر رایانه کنونی به نام فوگاکو در ژاپن قرار دارد که حدود ۴۱۵ به پتافلاپس سرعت دارد.

طبق مصاحبه آندره کارپاتی، مدیر ارشد هوش مصنوعی تسلا، ابررایانه دوجو یک تجهیزات کامل محسوب می شود که می‌تواند از نظر عملکرد به عنوان پنجمین ابر رایانه جهان محسوب شود. طبق گفته ی کارپاتی ظرفیت سوئیچینگ این ابررایانه ۶۴۰ ترابایت بر ثانیه اعلام شده است. این دستگاه جدید سومین خوشه ابررایانه تسلا بوده و قرار است اموزش هایی را در زمینه پروژه دوجو در تسلا به انجام برساند.

کارپاتی در مورد زمان معرفی این ابررایانه گفته است: در حال حاضر مراحل ساخت و آزمایش این ابررایانه در حال پیگیری است و قرار است از این ابررایانه در پروژه های آموزش هوش مصنوعی استفاده شود. به گفته وی اسا کار در تسلا مربوط به پروژه های دانش رایانه‌ای بوده و این موضوع باعث پیشرفت در سیستم خودران اتوپایلوت خودروهای تسلا خواهد شد.

هدف از توسعه این ابر رایانه آموزش سیستم اتوپایلوت تسلا و هوش مصنوعی رانندگی خودران این شرکت بوده و قرار است ابررایانه تسلا حجم عظیمی از داده ها را با سرعت بسیار زیاد محاسبه کند. پیش از این نیز ایلان ‌ماسک اعلام کرد کلیه شرکت ها اجازه دارند تا از ابررایانه دوجو برای آموزش شبکه عصبی استفاده کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال