ربات انسان نمای تسلا به نام اپتیموس رونمایی شد

تسلا از ربات انسان نمای خود به نام اپتیموس رونمایی کرد. در این ربات علاوه بر هوش مصنوعی از سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا نیز استفاده شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق وعده ایلان ماسک شرکت تسلا در رویداد AI Day از نمونه اولیه ربات خود رونمایی کرد. از مهمترین بخش […]

تسلا از ربات انسان نمای خود به نام اپتیموس رونمایی کرد. در این ربات علاوه بر هوش مصنوعی از سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا نیز استفاده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق وعده ایلان ماسک شرکت تسلا در رویداد AI Day از نمونه اولیه ربات خود رونمایی کرد. از مهمترین بخش های بکار رفته در این ربات سنسورهای مورد استفاده در قابلیت کمک راننده اتوپایلوت تسلا است. در این رویداد دو نمونه از ربات طراحی شده توسط این شرکت به نمایش گذاشته شد. یکی از این ربات ها امکان راه رفتن نداشت اما ربات دیگر می توانست به تنهایی راه برود و یا حرکات مختلف انجام دهد.

نمونه اول این ربات که در مراسم به نمایش درآمد امکان راه رفتن و انجام حرکات مختلف را داشت. به گفته ایلان ماسک این نمونه قابلیت های بیشتری دارد اما در این رویداد برای اولین بار و بدون متعلقات اضافه توانسته راه برود. ماسک اعلام کرد احتمالا قیمت این ربات کمتر از ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

ایلان ماسک تفاوت اصلی این ربات با دیگر ربات های ساخته شده را امکان تولید انبوه آنها دانست. منظور ماسک نحوه طراحی اپتیموس است که برای تولید انبوه طراحی شد. نمونه اولیه اپتیموس در روی صحنه قادر به راه رفتن و رقصیدن است و طبق ادعای ماسک توانایی آن بیشتر از آنچه روی صحنه انجام داده خواهد بود.

دیگر قابلیت های این ربات که در یک ویدئو توسط تسلا به نمایش درآمد شامل جابجایی جعبه ها قرار دادن آنها روی میز برداشتن آب پاش و آبیاری گیاهان بود. نرم افزار اتوپایلوت بصورت بهینه سازی شده در این ربات بکار گرفته شد. آموزش این ربات نیز با کمک ویدئوهای انجام کار توسط انسان در دنیای واقعی انجام گرفت تا اپتیموس بتواند عملکرد بهینه تری داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال