طرح مفهومی ربات چهارپای هیوندای به مرحله توسعه میرسد

هیوندای که پیش از این از طرح مفهومی ربات چهار پای خود رونمایی کرده بود قصد دارد این طرح را اکنون وارد مرحله ساخت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هیوندای تصمیم دارد با توسعه مرکز جدید آزمایشی خود در مونتانا ربات چهار پای خود را توسعه دهد. این مرکز طی پنج […]

هیوندای که پیش از این از طرح مفهومی ربات چهار پای خود رونمایی کرده بود قصد دارد این طرح را اکنون وارد مرحله ساخت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هیوندای تصمیم دارد با توسعه مرکز جدید آزمایشی خود در مونتانا ربات چهار پای خود را توسعه دهد. این مرکز طی پنج سال آینده و استخدام حدود ۵۰ نفر به عنوان یک واحد متمرکز برای توسعه وسایل نقلیه نهایی خواهد بود که شروع به کار آن همراه با دو پروژه همراه است. یکی از آنها ربات خودران الهام گرفته از ربات تایگر و دیگری ساخت یک وسیله نقلیه سرنشین دار به نام Elevete است.

این وسایل نقلیه به عنوان غیر قابل توقف ترین وسیله در زمین ناهموار ساخته می شود که دارای چهار چرخ الکتریکی بوده و روی پاهای دارای مفصل نصب خواهد شد. پاهای رباتی با قابلیت خم شدن و یا چرخش در قسمت زانو و مچ امکان چرخش کامل چرخ ها را ارائه می کنند. به این ترتیب امکان حرکت ربات روی اجسام و سخت ترین سطوح ایجاد خواهد شد. از مهمترین چالشهای این برنامه توسعه سیستمهای کنترلی و حسگر هایی با قابلیت درک و تصمیم گیری خواهد بود. ربات خودران تایگر نیز به عنوان ماشینی برای حرکت به نقاطی مانند روستا، ساخت و ساز، معدن و عملیات فضایی ساخته خواهد شد. ماشین سرنشین دار Elevete نیز به عنوان یک ماشین امداد رسان در هنگام وقوع بلایای طبیعی می تواند با حرکت روی مناطق ویران شده به مجروحان کمک کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال