ربات خزنده می تواند جایگزین داروها شود

محققان نوعی ربات خزنده ژله ای ساختند که می تواند جایگزین داروها در درمان بیماری ها شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات خزنده کوچک قادر است در بدن انسان حرکت کند و به نوعی در درمان بیماری مورد استفاده قرار بگیرد. ربات کوچک قابل جذب شدن در بدن است و امکان […]

محققان نوعی ربات خزنده ژله ای ساختند که می تواند جایگزین داروها در درمان بیماری ها شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات خزنده کوچک قادر است در بدن انسان حرکت کند و به نوعی در درمان بیماری مورد استفاده قرار بگیرد. ربات کوچک قابل جذب شدن در بدن است و امکان ورود به همه قسمت های بدن را دارد.

ساخت این ربات با کمک چاپگر سه بعدی انجام شد و در ساخت آن از ژلاتین بهمراه ذرات اکسید آهن استفاده شده است. این ربات ممکن است در آینده جایگزین داروها و یا تزریق های داخل ورید شود.

استفاده از داروها و تزریق می تواند برای بدن عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. در حالیکه استفاده از ربات خزنده کوچک می تواند داروها را به محل مناسب برساند و سپس خود از بین برود. نام این ربات ژل بات گذاشته شده و می تواند در اثر تغییر دما به کار خود ادامه دهد. جنس آن به صمغ درخت شباهت دارد و نسبت به ربات های کنونی که از فلز ساخته شده اند کاملا متفاوت است.

دیوید کراسیاس، نویسنده اصلی این مقاله می گوید: این ربات بدون باتری و سیم کشی کار می کند و کارکرد آن نیز بسیار ساده به نظر می رسد. کراسیاس این ربات را علاوه بر بدن انسان برای گشت زنی درون اقیانوس و مبارزه با آلودگی ها به عنوان رباتی دریایی مناسب می داند.

این استاد دانشگاه قصد دارد این ربات های ژله ای را برای انجام واکنش نسبت به نشانگرهای زیستی بدن آموزش دهد. بدین صورت که بتواند تغییرات نشانگرهای زیستی و بیوشیمیایی را تشخیص دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال