سازنده اولین بمب هسته ای خالق اولین بازی ویدیویی دنیا بوده است

ویلیام هیگن‌بوتام که نقش مهمی در ساخت اولین بمب هسته ای دنیا داشته خالق اولین بازی ویدیویی دنیا در ۱۴ سال پیش از معرفی pong بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین بازی ویدیویی دنیا به نام تنیس برای دو نفر پیش از بازی آتاری در سال ۱۹۷۲ منتشر شده بود. […]

ویلیام هیگن‌بوتام که نقش مهمی در ساخت اولین بمب هسته ای دنیا داشته خالق اولین بازی ویدیویی دنیا در ۱۴ سال پیش از معرفی pong بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین بازی ویدیویی دنیا به نام تنیس برای دو نفر پیش از بازی آتاری در سال ۱۹۷۲ منتشر شده بود.  خالق این بازی به نام ویلیام هیگن‌بوتام از اولین کسانی بود که در ساخت اولین بمب هسته‌ای دنیا نقش داشته است. این بازی ویدئویی اولین بازی در دنیا به نام تنیس برای دو نفر است که ۱۴ سال پیش از pong عرضه شده بود.

سازنده این بازی قدیمی شخصی به نام ویلیام هیگن‌بوتام بوده که یک فیزیکدان آمریکایی به شمار می رفت. همچنین بوتام عضو مهم پروژه منهتن نیز به شمار می آمد. این پروژه به ساخت بمب هسته‌ای در اواخر جنگ جهانی دوم اختصاص داشت. ویلیام هیگن‌بوتام نیز به سرپرستی سیستم احتراق سلاح منصوب شد.

پس از پایان جنگ بوتام به سرپرستی آزمایشگاه ملی بروک‌هی‌ون درآمد. وی در این بخش با کامپیوتری به نامDonner Model 30 یا DM30 سر و کار داشت. این شخص تلاش کرد تا از طریق این سیستم کامپیوتری و محاسبه مقاومت باد روی اشیای جهنده بازی سرگرم کننده ای را بسازد. وی گفته بود: برنامه نویسی مناسب می‌تواند در ساخت بازی های سرگرم کننده کمک کند. هیگن‌بوتام با کمک رابرت دوراک اولین بازی ویدیویی دنیا به نام تنیس دو نفره را ساخت.

در سال ۱۹۸۵ و زمانی که نسخه ابتدایی بازی پونگ توانست موفقیت‌هایی را کسب کند مجدداً ویلیام تلاش کرد تا با استفاده از شبیه سازی جاذبه ماه یا مشتری قابلیت های دیگری را نیز به بازی خود اضافه کند.

هیگن‌بوتام در اواخر عمر خود اولین فدراسیون دانشمندان آمریکایی را تأسیس کرد تا منع استفاده از سلاح های هسته ای را گسترش دهد. وی هیچگاه در رابطه با برنامه تنیس برای دونفر امتیازی برای خود ثبت نکرده بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال