دانشمند علوم رایانه متاورس را همانند سلاح هسته‌ای خطرناک می داند

یک دانشمند حوزه علوم رایانه معتقد است متاورس میتواند یک فناوری خطرناک محسوب شود و مدیر عامل شرکت متا نیز قادر است از آن برای شستشوی مغزی استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برایان شوستر از دانشمندان علوم رایانه که پیش از این یک دنیای دیجیتالی با نام اوترورس Utherverse را […]

یک دانشمند حوزه علوم رایانه معتقد است متاورس میتواند یک فناوری خطرناک محسوب شود و مدیر عامل شرکت متا نیز قادر است از آن برای شستشوی مغزی استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برایان شوستر از دانشمندان علوم رایانه که پیش از این یک دنیای دیجیتالی با نام اوترورس Utherverse را برای خود ایجاد کرده بود و همچنین حدود ۱۷ سال روی متاورس کار کرده است در مورد تبدیل این فناوری به خطرناک ترین فناوری جهان هشدار داده است. به گفته وی در صورت استفاده متاورس توسط آدم اشتباه این فناوری می‌تواند خطرناک تر از از اختراع سلاح های هسته ای باشد. همچنین وی مصاحبه ای در مورد سوء استفاده مردم از متاورس به نفع خود انجام داده است.

این دانشمند علوم رایانه اخیراً در یک مصاحبه گفته است متاورس می تواند کل جمعیت جهان را شستشوی مغزی دهد و آنها را تحت کنترل یک نفر در آورد. ایده متاورس مربوط به زمانی بود که تصور شد در آینده نزدیک افراد وقت بیشتری را در دنیای مجازی خواهند گذراند. آنها با استفاده از هدست خود بیشتر از دنیای واقعی در دنیای متاورس به تعامل، خر و، ملاقات کار خواهند پرداخت. حتی زاکربرگ به عنوان مدیرعامل  متا در تعریف متاورس گفت متاورس مکانی است که بشریت در نهایت به آنجا نقل مکان می کند. زیرا ‌میتواند واقعیت خود را در دنیای جدید کنترل کند.

شوستر می گوید همه چیز به صورت یک الگوریتم توسط رایانه ها تولید و مانند فیسبوک از این الگوریتم ها استفاده می شود. به عنوان مثال فرد فکر می کند در متاورس با عشق زندگی خود ملاقات کرده است اما این زاکربرگ است که تصمیم می گیرد چه کسی با چه شخصی ملاقات کند. همچنین در این سیستم فرد میتواند با شنیدن یک نظر زندگی خود را تغییر دهد اما این کامپیوتر است که با تشخیص بیشترین سود به نفع خود از این موضوع استفاده خواهد کرد. به گفته وی نگرانی از این فضای مجازی همان قابلیت شستشوی مغزی کامل در متاورس است. زیرا علاوه بر نگران بودن در مورد شخصی مانند زاکربرگ، باید نگران افراد دیگری که به منفعت و سود خود می‌اندیشند نیز باشیم. این موضوع در آینده نسل هایی از افراد منزوی را تولید میکند که نمی توانند معنای واقعی نزدیک بودن و اهمیت دادن به مردم را درک کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال