توسعه شبکه فیبر نوری در کشور اینترنت نامحدود واقعی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد

معاون وزیر ارتباطات کشور گفته است در صورت توسعه شبکه فیبر نوری کاربران اینترنت نامحدود واقعی را با سرعت های چندصد مگابیت بر ثانیه تجربه خواهند کرد به طوری که مدل مصرف کنونی اینترنت دیگر فراموش می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صادق عباسی در خصوص فروش اینترنت توسط اپراتورها و […]

معاون وزیر ارتباطات کشور گفته است در صورت توسعه شبکه فیبر نوری کاربران اینترنت نامحدود واقعی را با سرعت های چندصد مگابیت بر ثانیه تجربه خواهند کرد به طوری که مدل مصرف کنونی اینترنت دیگر فراموش می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صادق عباسی در خصوص فروش اینترنت توسط اپراتورها و حد مصرف منصفانه کاربران گفته است: الگوی جهانی نیز مصرف منصفانه در اینترنت را پیشنهاد می‌کند. به طوری که در صورت عرضه حجم نامحدود توسط اپراتور همچنان میزان مصرف توسط کاربر در یک سقفی نگه داشته می شود تا با مصرف بی رویه مشکلات دیگری ایجاد نشود.

رئیس رگولاتوری با تاکید بر رایج بودن چنین روال مصرفی در همه کشورها گفت: تنها در صورتی که تمامی کاربران این اصول را رعایت کنند شبکه نیز دچار مشکل نخواهد شد. از طرف اپراتورها نیز سقفی را به عنوان آستانه مصرف در نظر می گیرند. زیرا در صورت استفاده مداوم به یک کاربر و دانلود دائمی باعث افت سرعت و شبکه خواهد شد.

حتی در این صورت نیز به کاربر در رابطه با آستانه مصرف منصفانه هشدار داده خواهد شد. افزایش ظرفیت با کمک تکنولوژی فیبر نوری در شبکه اپراتورها می‌تواند مصرف اینترنت نامحدود را نیز پاسخگو باشد. به طوری که کاربر در شبکه نیز می‌تواند مصرف نامحدود را تجربه کند. در این پروژه دیگر محدودیت سرعت وجود ندارد و حتی امکان ایجاد سرعت های گیگابیت بر ثانیه نیز وجود دارد. این پروژه با همکاری اپراتورها انجام خواهد گرفت و دولت نیز کمک خواهد کرد تا موانع بطرف شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال