سریع ترین سیاه چاله کیهان در هر ثانیه یک زمین را می بلعد

سریعترین سیاهچاله شناسایی شده توسط زمین شناسان قادر است در هر ثانیه ماده ای به اندازه یک زمین را ببلعد. این سیاهچاله با عمری به قدمت ۹ میلیارد سال نیروی یک اختروش فوق درخشان را تامین میکند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سریع ترین سیاه چاله در حال رشد کشف شده در […]

سریعترین سیاهچاله شناسایی شده توسط زمین شناسان قادر است در هر ثانیه ماده ای به اندازه یک زمین را ببلعد. این سیاهچاله با عمری به قدمت ۹ میلیارد سال نیروی یک اختروش فوق درخشان را تامین میکند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سریع ترین سیاه چاله در حال رشد کشف شده در هر ثانیه می تواند جرمی معادل کل سیاره زمین را ببلعد. محققان جرم این سیاه چاله را حدود 3 میلیارد برابر خورشید تخمین می زنند. فرآیندی به نام برافزایش موجب رشد سریع این غول بزرگ شده است. این سیاه چاله در حالی به رشد خود ادامه می دهد که دیگر سیاه چاله های مشابه و این اندازه از میلیاردها سال پیش تا کنون رشد خود را متوقف کرده اند. اما سیاه چاله جدید به رشد خود ادامه می دهد و اکنون اندازه آن 500 برابر ابرسیاه چاله درون کهکشان راه شیری است. به عفیده ستاره شناسان سیاه چاله تازه کشف شده سریع ترین سیاه چاله در حال رشد با عمر 9 میلیارد سال است.

فرآیند برافزایش این سیاه چاله به انفجار یک اختروش منجر شده است که که با دریافت انرژی کافی 7000 برابر درخشان تر از ستاره های کهکشان راه شیری است. نور این اختروش به حدی است که تماشاگران آسمان می توانند در مکانی تاریک با یک تلسکوپ خوب آن را مشاهده کنند.

کریستوفر اونکن از محققان اخترفیزیک و نجوم دانشگاه ملی استرالیا در این مطالعه می گوید: تلاش ما درک تفاوت این سیاه چاله با دیگر سیاه چاله ها است. احتمال دارد دو کهکشان به یکدیگر برخورد کرده و باعث ریختن مواد زیادی درون این سیاه چاله شده اند تا از آن تغذیه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال