اولین ربات کمک داور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار می گیرد

فیفا قصد دارد در مسابقات جام جهانی امسال از اولین ربات کمک داور آفساید گیر استفاده کند. این اولین بار است که در مسابقات ورزشی از یک ربات به عنوان داور استفاده می شود. ۱۰ دوربین تعبیه شده در این ربات وظیفه آفساید گیری را با دقت بیشتری نسبت به فناوری VAR انجام دهد. به […]

فیفا قصد دارد در مسابقات جام جهانی امسال از اولین ربات کمک داور آفساید گیر استفاده کند. این اولین بار است که در مسابقات ورزشی از یک ربات به عنوان داور استفاده می شود. ۱۰ دوربین تعبیه شده در این ربات وظیفه آفساید گیری را با دقت بیشتری نسبت به فناوری VAR انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا قصد دارد در جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار می شود از یک سیستم تشخیص آفساید جدید و نیمه خودکار با دقت بیشتری استفاده کند. در این سیستم از ۱۰ دوربین استفاده خواهد شد تا بتوان ۲۹ نقطه بدن هر بازیکن را ردیابی کرد. پیش از این نیز آزمایش های مربوط به این سیستم در مسابقات جام باشگاه‌های فوتبال ۲۰۱۹ و بازی های جهانی فیفا عرب کاپ مورد استفاده قرار گرفته بود. آزمایش‌ها نشان داد فناوری جدید می‌تواند نسبت به سیستم داور ویدئویی یا VAR بسیار سریع تر و کارآمدتر آفساید ها را تشخیص دهد. البته برای تایید رسمی استفاده از این فناوری باید منتظر نشست عمومی سالانه فدراسیون بین المللی در روز دوشنبه باشیم.

در صورتی که استفاده از این سیستم رباتیک برای استفاده در مسابقات جام جهانی تایید شود بازی بین دو تیم انگلستان و ایران که در تاریخ ۳۰ آبان برگزار خواهد شد دومین بازی با استفاده از از این فناوری خواهد بود. برخی افراد مانند پیرلوئیجی کولینا داور سابق ایتالیایی از سیستم تشخیص آفساید رباتیک انتقاد کرده و گفته است تنها داوران و کمک ها در نهایت مسئول تصمیم گیری در زمین خواهند بود و فناوری ها تنها می توانند برای تصمیم گیری به آنها کمک کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال