اولین تصویر مربوط به سیاه چاله در حال انفجار به ثبت رسید

ستاره شناسان موفق به ثبت اولین تصویر از یک شبه چاله در مرکز کهکشان مسیله ۸۷ شدند که در حال انفجار یک فواره قدرتمند بوده است. این اولین سیاه چاله در تاریخ محسوب میشود که ستاره شناسان موفق به ثبت تصویر از آن شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تصویر یک […]

ستاره شناسان موفق به ثبت اولین تصویر از یک شبه چاله در مرکز کهکشان مسیله ۸۷ شدند که در حال انفجار یک فواره قدرتمند بوده است. این اولین سیاه چاله در تاریخ محسوب میشود که ستاره شناسان موفق به ثبت تصویر از آن شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین تصویر یک سیاه چاله در حالی به ثبت رسید که یک فواره قدرتمند در آن در حال انفجار است. عکس جدید سیاه چاله غول پیکر را در قلب کهکشان نشان می دهد.

برای نخستین بار در یک تصویر می توان حرکت یک فواره اخترفیزیکی را با سرعت نور مشاهده کرد که در نهایت به ماده ای در اطراف سیاه چاله متصل میشود. اخترشناسان این پدیده را برافزایش می نامند. تصاویر قبل این سیاه چاله فواره ساطع شده و خود آن را نشان داده بود. اما در تصاویر جدید هر دو پدیده با هم به تصویر کشیده شده است.

جائه یونگ کیم، یکی از پژوهشگران دانشگاه ملی کیونگ یونگ در کره جنوبی و موسسه ماکس پلانک در این مورد می گوید: تصویر جدید به دلیل نمایش فواره و اطراف سیاه چاله بطور همزمان تکمیل کننده تصاویر قبلی است.

ستاره شناسان معتقدند در قلب تمام کهکشان های بزرگ ابرسیاه چاله های غول پیکر وجود دارند، مانند آنچه که در M87 مشاهده شد. این غول ها از مواد شبیه به گاز و گرد و غبار در اطراف ستاره های نزدیک تغذیه می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال