همراه اول به بالاترین سرعت شبکه 5G در ایران دست یافت

همراه اول به عنوان اپراتور رسمی کشور در روز گذشته از اولین سایت رسمی شبکه 5G خود رونمایی کرد. اولین سایت رسمی 5G همراه اول در دفتر مرکزی این شرکت راه اندازی شد. اینترنت نسل پنجم همراه اول توانست به سرعت حداکثری ۳.۹ گیگابایت بر ثانیه برسد. بدین ترتیب این اپراتور به رکورد بالاترین سرعت […]

همراه اول به عنوان اپراتور رسمی کشور در روز گذشته از اولین سایت رسمی شبکه 5G خود رونمایی کرد. اولین سایت رسمی 5G همراه اول در دفتر مرکزی این شرکت راه اندازی شد. اینترنت نسل پنجم همراه اول توانست به سرعت حداکثری ۳.۹ گیگابایت بر ثانیه برسد. بدین ترتیب این اپراتور به رکورد بالاترین سرعت اینترنت در ایران دست پیدا کرده است

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تست سرعت 5G همراه اول هنگام رونمایی از این سایت انجام گرفت و کلیه افراد در این مراسم ‌توانستند از این فناوری با سرعت گفته شده استفاده کنند.

مرتضی طاهری مدیر توسعه و تیم فنی شرکت همراه اول در مورد توسعه این فناوری گفت: در حال حاضر نسل پنجم اینترنت می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. از جمله این کاربردها می‌توان به استفاده از اینترنت پرسرعت در گیمینگ و واقعیت مجازی نام برد. در این مراسم از فناوری 5G برای پیاده سازی واقعیت افزوده نیز استفاده شد که توانست به خوبی و به شکلی روان انجام شود.

در تست های انجام گرفته در این مراسم سرعت تاخیر به زیر ۱۰ میلی ثانیه رسیده بود و سرعت اینترنت نیز بین 3.5 تا ۳.۹ گیگابیت بر ثانیه بوده است. همراه اول به زودی سایت های دیگر خود را در شهرهایی مانند تبریز، اصفهان، کیش و شیراز رونمایی خواهد کرد. همراه اول اعلام کرد در صورت استفاده عمومی نیز کاربران نیازی به تغییر سیم کارت نداشته و تنها با یک گوشی هوشمند مجهز به این تکنولوژی می توانند از نسل پنجم اینترنت استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال