تلسکوپ رصد سیاه چاله آلمان روی ماهواره روسی خاموش شد

تلسکوپ رصد سیاه چاله آلمان که روی یک ماهواره روسی قرار داشته است خاموش شد. با توقف کار این تلسکوپ همکاری علمی و فضایی آلمان با روسیه نیز متوقف می شود. اما به گفته این کشور همکاری های مربوط به ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ […]

تلسکوپ رصد سیاه چاله آلمان که روی یک ماهواره روسی قرار داشته است خاموش شد. با توقف کار این تلسکوپ همکاری علمی و فضایی آلمان با روسیه نیز متوقف می شود. اما به گفته این کشور همکاری های مربوط به ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی آلمان وظیفه رصد سیاهچاله های جهان را بر عهده دارد. آلمان در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین با خاموش کردن این تلسکوپ همکاری های علمی خود را با روسیه متوقف کرد. تلسکوپ سیاهچاله های آلمانی با نام ایروزیتا eROSITA در سال 2019 از پایگاه فضایی بایکونور بر روی ماهواره روسی اسپکتروم رونتگن گاما پرتاب شده بود.

 مرکز هوافضای آلمان و آژانس فضایی روسیه طی همکاری با یکدیگر این ماموریت را به پایان رسانده بودند. موسسه ماکس پلانک آلمان نیز وضعیت این تلسکوپ را در زمان برقراری تماس با زمین ایمن دانست. تصمیم اقدام صورت گرفته توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان در روز جمعه گرفته شد که طی آن قرار شد کلیه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با روسیه متوقف شود. بیانیه مرکز هوافضای آلمان نیز در روز گذشته توقف همکاری‌ها با روسیه را تایید کرده است.

 در این بیانیه با اشاره به تجاوز روسیه به اوکراین از توقف همکاری در پروژه های در حال اجرا و یا برنامه‌ریزی شده در آینده خبر داده شد. به طوری که هیچ گونه پروژه یا ماموریت جدیدی در آینده با همکاری موسسات روسی انجام نمی گیرد. پیش از این آلمان و روسیه طی ماموریتی با نام Bion M یک محموله شامل ۴۵ موش و مارمولک ماهی و حلزون را به ایستگاه فضایی ارسال کرده بودند. همکاری های دو کشور علاوه بر هوافضا در زمینه توسعه فناوری‌های رباتیک نیز بوده است.

یکی از دلایل اصلی این تصمیم آلمان، تامین بودجه آژانس فضایی اروپا توسط این کشور است. علاوه بر آن این کشور در ایستگاه فضایی بین المللی با کشورهایی نظیر روسیه، ژاپن و ایالات متحده نیز همکاری دارد. هم اکنون یک فضانورد آلمانی به همراه دو فضانورد روسی و 4 فضانورد ناسا در این ایستگاه بین المللی حضور دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال