بالاترین رشد در سال ۲۰۲۰ مربوط به بازار ساخت تراشه بوده است

ساخت تراشه در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان رشد خود در سال گذشته رسیده و همچنین میزان درآمد این بازار نیز در بالاترین حد خود در یک دهه اخیر بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای چیپ ها به شدت افزایش داشته به طوری که در گزارش‌های […]

ساخت تراشه در سال ۲۰۲۰ به بالاترین میزان رشد خود در سال گذشته رسیده و همچنین میزان درآمد این بازار نیز در بالاترین حد خود در یک دهه اخیر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای چیپ ها به شدت افزایش داشته به طوری که در گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت تحلیل بازاری TrendForce رشد آن به ۲۳.۷ درصد رسیده است. شرکت های فعال در زمینه ساخت تراشه نیز به درآمدی حدود ۸۴.۶ میلیارد دلار دست پیدا کردند. مهمترین دلیل برای رسیدن به چنین رشدی، شیوع ویروس کرونا و همچنین به وجود آمدن مسئله دور کاری کارکنان بوده است.

شرکت TrendForce رشد این بازار را برای سال آینده میلادی شش درصد پیش بینی کرده و اعلام داشته تقاضا برای این بازار همچنان رو به افزایش خواهد بود. از طرفی با توجه به ادامه روند دور کاری در سال ۲۰۲۱ و ادامه جنگ تجاری بین دو کشور آمریکا و چین، همچنان تقاضا برای بازار تراشه با افزایش روبرو خواهد بود.

این شرکت پیش بینی می کند در سال جدید میلادی تقاضا برای کلیه قطعات رو به افزایش خواهد بود. زیرا امسال قرار است فناوری هایی نظیر  5Gو یا وای فای 6 به گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، سرورها تلویزیون‌ها و حتی خودروها اضافه شود و این موضوع رشد این بازار را ۲ تا ۹ درصد افزایش خواهد داد.

البته امکان کاهش تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ وجود دارد. زیرا دستیابی به واکسن کرونا امکان حضور کارکنان در محل کار خود را امکان پذیر خواهد کرد. این کاهش تقاضا برای تراشه‌ها حتی در نیمه دوم سال نیز اتفاق نخواهد افتاد. زیرا با افزایش محبوبیت گوشی های 5G در بین کاربران، رشد این بازار همچنان ادامه خواهد داشت. حتی ممکن است با کمبود چیپ نیز روبرو شویم.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال