ربات هیوندای برای حمل اشیاء حساس طراحی شده است

ربات ۴ چرخ جدید هیوندای طوری طراحی شده که می تواند لوازم حساس و حتی نوزادان را به طوری ایمن از موانع و دست اندازها عبور دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت هیوندای یک روبات چهار چرخ جدید ساخته که می تواند برخی اشیا حساس مانند نوشیدنی ها و یا حتی […]

ربات ۴ چرخ جدید هیوندای طوری طراحی شده که می تواند لوازم حساس و حتی نوزادان را به طوری ایمن از موانع و دست اندازها عبور دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت هیوندای یک روبات چهار چرخ جدید ساخته که می تواند برخی اشیا حساس مانند نوشیدنی ها و یا حتی نوزادان و نمایشگر های بیمارستانی طراحی شده را حمل کند. این ربات به نام MobED یک بدنه کم ارتفاع و صاف دارد که می‌تواند در وظایفی با پایداری بالا به بهترین نحو عمل کند. این شرکت قصد دارد ربات جدید خود را در نمایشگاه CES 2022 رونمایی کند.

 از وظایف حساس این ربات می‌توان به حمل تعداد زیادی نوشیدنی و یا حتی یک نوزاد در مسیرهای پیچیده و چالش برانگیز و با مانع نام برد. به طوری که در تصاویر منتشر شده مشخص است این ربات می می‌تواند هرمی از لیوان های شیشه ای را از یک شیب به سلامت عبور دهد. وزن این ربات 110 پوند است. حتی در آینده ممکن است برای افراد مسن یا ناتوان نیز یک دستگاه حرکتی مناسب محسوب ‌شود.

 هنوز هیوندای قیمت این ربات را اعلام نکرده است و مشخص نیست چه زمانی به صورت تجاری عرضه خواهد شد. در توضیح این ربات گفته شده پیکربندی آن حرکت بهینه و پایدار را در مسیرهای ناهموار ممکن خواهد کرد. بدین معنی که حتی در پیشرفته ترین محیط های شهری نیز قابل استفاده خواهد بود.

دونگ جین هیون، رئیس بخش رباتیک شرکت هیوندای در مورد آن گفته است: این ربات قرار است محدودیت های ربات های راهنما را کاهش دهد. همچنین در آینده ارزیابی بهتری از این موضوع خواهد شد که کاربران چگونه نیازهای خود را با استفاده از این فناوری گسترش خواهند داد.

از فناوری های استفاده شده در این ربات می‌توان چرخ های تغییر دهنده زاویه، سیستم های فرمان پذیری ترمز و همچنین امکان کنترل ارتفاع را نام برد. بدین ترتیب این فناوری ها آن را قادر می سازد تا بتوانند در مسیرها و محیط های مختلف به بهترین نحو حرکت کند. سه موتور بر روی هر چرخ و قابلیت تنظیم ارتفاع در هر کدام از آنها امکان تحرک بسیار موثر این ربات را فراهم کرده است. از طرفی لاستیک های بادی ۱۲ اینچی نیز ضربه و لرزشها را جذب می کند و به این ترتیب این ربات قادر خواهد بود حساس ترین اشیا را نیز با خود حمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال