ابداع فناوری تشخیص چهره که می‌تواند از روی ماسک هویت فرد را تشخیص دهد

شرکت فناوری چینی با توسعه سیستم تشخیص چهره توانسته است سیستم جدیدی را ابداع کند که در آن چهره کسانی که ماسک زده باشند نیز شناسایی خواهد شد. در کشور چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اغلب مردن در معابر عمومی با ماسک رفت و آمد می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

شرکت فناوری چینی با توسعه سیستم تشخیص چهره توانسته است سیستم جدیدی را ابداع کند که در آن چهره کسانی که ماسک زده باشند نیز شناسایی خواهد شد. در کشور چین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اغلب مردن در معابر عمومی با ماسک رفت و آمد می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده مردم از ماسک در مراکز و معابر عمومی امکان تشخیص چهره و هویت را برای دولت این کشور با مشکل مواجه کرده است. در این میان شرکت Hanwang Technology مدعی شده سیستمی ساخته که می تواند هویت مردم و چهره پوشیده از ماسک آنها را تشخیص دهد.

این سیستم که با دمای بدن کار می کند قادر است از روی دمای بدن افراد هویت آنها را تشخیص دهد. مدل های تک کاناله این سیستم تنها در ورودی ساختمان ها و برای تشخیص یک نفر کاربرد دارد. مدل های پیشرفته آن نیز قادر است هویت حداکثر تا 30 نفر را در لحظه تشخیص دهد. تنها مشکل این سیستم استفاده همزمان از ماسک و عینک دودی است که این سیستم غیرفعال میشود. سازنده این سیستم می گوید این سیستم هویت 95 درصد افراد با ماسک و 99.5 درصد از افراد بدون ماسک را تشخیص دهد. وزارت امنیت چین و زیر مجموعه آم پلیس این کشور،  اولین مشتری این شرکت است تا بتواند از طریق تشخیص چهره افراد مجرمان را شناسایی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال