احتمالا در مدل های پرو آیفون ۱۳ از نمایشگرهای کم مصرف LlTPO استفاده خواهد شد

شایعاتی مبنی بر نوع نمایشگر آیفون ۱۳ پرو منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالا اپل در این گوشی هوشمند از نمایشگر های کم مصرف LlTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. ساخت این نمایشگر نیز بر عهده ال جی یا سامسونگ خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اپل سری آخر از […]

شایعاتی مبنی بر نوع نمایشگر آیفون ۱۳ پرو منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالا اپل در این گوشی هوشمند از نمایشگر های کم مصرف LlTPO با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. ساخت این نمایشگر نیز بر عهده ال جی یا سامسونگ خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اپل سری آخر از گوشی‌های آیفون را چندی پیش معرفی کرده بود. پس از آن نیز شایعاتی در مورد ساخت آیفون های ۱۳ منتشر شد که نشان می داد اپل در سری جدید آیفون ها از نمایشگر های کم مصرف LlTPO با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز استفاده خواهد کرد. خبرهای کنونی نیز نشان می دهد تمامی این موارد صحت داشته و اسناد آن نیز در وب سایت ‌WccfTech به استناد  ETNewsمنتشر شده است.

طبق اخبار اخیر ساخت صفحه نمایش های  OLEDبا فناوری (LTPO) بر عهده شرکت سامسونگ و یا ال‌جی دیسپلی خواهد بود. همچنین احتمال افزایش درآمد این شرکت به دلیل همکاری با اپل بسیار زیاد است. در اسناد منتشر شده تنها از سامسونگ و ال جی به عنوان تامین کننده نمایشگر های اپل نام برده شده است. در حالیکه پیش از این اپل برای تعمیر محصولاتش در زمینه نمایشگر و پنل لمسی از شرکت‌های مختلفی استفاده کرده است. به عنوان مثال شرکت چینی BOE بارها در آزمونهای کیفی اپل شکست خورد. اما در نهایت توانست تامین بخشی از پنل های OLED آیفون را بر عهده بگیرد.

 طبق گزارش های جدید اپل در سال آینده ۴ مدل گوشی آیفون تولید خواهد کرد که دو مدل از آنها از نمایشگر های کم مصرف اکسیدپلی‌کریستال دماپایین با فناوری کم‌مصرف LTPO استفاده خواهد کرد. این فناوری کارایی نمایشگرها را بهبود بخشیده و خاصیت روشن و خاموش کردن پیکسل های نمایشگر را بر عهده خواهد داشت.

طبق اسناد منتشر شده در دو گوشی دیگر از نمایشگرهایی با نرخ رفرش ۶۰ هرتز استفاده خواهد شد که جنس ترانزیستورهای فیلم نازک آن از سیلیکون پلی کریستال ساخته شده است. با توجه به فناوری‌های به کار گرفته شده در گوشی های جدید آیفون امکان افزایش قیمت محصولات نهایی نیز وجود دارد.

احتمالاً اپل برنامه ریزی های خود برای معرفی و عرضه محصولات را تغییر خواهد داد. یکی از صاحب‌نظران صنعت نمایشگرها عنوان کرده احتمالاً اپل تاریخ سپتامبر ۲۰۲۱ را به عنوان معرفی و عرضه بدون تاخیر محصولاتش انتخاب خواهد کرد.


لینک مقاله : techna news

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال