شرکت کره‌ای ال‌جی به دنبال توسعه نوعی لنز جدید برای دوربین ها است

به نظر می‌رسد کمپانی ال جی روی فناوری جدیدی از لنز دوربین کار می کند. احتمالاً این شرکت تمرکز خود را روی توسعه نوعی لنز جدید برای دوربین ها به نام متالنز قرار داده است که در آینده ممکن است باعث تحول بازار دوربین های عکاسی و فیلمبرداری شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

به نظر می‌رسد کمپانی ال جی روی فناوری جدیدی از لنز دوربین کار می کند. احتمالاً این شرکت تمرکز خود را روی توسعه نوعی لنز جدید برای دوربین ها به نام متالنز قرار داده است که در آینده ممکن است باعث تحول بازار دوربین های عکاسی و فیلمبرداری شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ال جی تاکنون سرمایه گذاری های بسیاری را روی فناوری های مختلف انجام داده است. این فناوری‌ها شامل بخش های رباتیک، خودروهای برقی و ساخت باتری بوده است. اما مهمترین سرمایه گذاری این شرکت در حوزه فناوری های مربوط به لنز دوربین ها است

در حالیکه فناوری های کنونی لنز از نوع منحنی یا جنس پلاستیکی و شیشه هستند. متالنز مربوط به ال جی از لنز های تخت شیشه ای برای دوربین موبایل استفاده می کند. از طرفی استفاده از این لنز باعث کاهش کیفیت دوربین نیز نخواهد شد. روی این شیشه ها از ذرات نانو میکروسکوپی پوشیده شده که می تواند روی نور وارد شده به حسگر تصویر دستگاه تاثیر بگذارد.

 این نانوذرات در واقع عملکرد این شیشه ها را شبیه لنزهای خمیده خواهد کرد و به همین روش نور منعکس خواهد شد. بدین ترتیب این فناوری باعث کمتر شدن فضای اشغالی توسط ماژول دوربین میشود. همچنین اندازه دوربین نیز کوچکتر خواهد شد. در صورت استفاده از این فناوری در گوشی ها امکان استفاده از ماژول دوربین بدون بیرون زدگی وجود دارد. حتی میتوان گوشی هایی با ضخامت کمتر نیز ارائه کرد. البته هنوز الجی در مورد در دسترس قرار گیری این فناوری بیانیه ای منتشر نکرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال