عظیم ترین مجموعه شبیه سازی کیهان و کهکشان برای آموزش هوش مصنوعی توسعه داده شد

مجموعه عظیمی از شبیه سازی‌های مربوط به کهکشان ها و کیهان طی پروژه CAMELS و در ۳۵۰ ترابایت منتشر شد. این شبیه سازی امکان آموزش مدل های هوش مصنوعی را با هدف رمزگشایی ویژگیهای آن بوجود می آورد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، در پروژه CAMELS حدود ۴۲۳۳ جهان میلیون ها کهکشان و ۳۵۰ […]

مجموعه عظیمی از شبیه سازی‌های مربوط به کهکشان ها و کیهان طی پروژه CAMELS و در ۳۵۰ ترابایت منتشر شد. این شبیه سازی امکان آموزش مدل های هوش مصنوعی را با هدف رمزگشایی ویژگیهای آن بوجود می آورد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، در پروژه CAMELS حدود ۴۲۳۳ جهان میلیون ها کهکشان و ۳۵۰ ترابایت داده وجود دارد. فرانسیسکو ویاسکوسا یکی از مدیران این پروژه در مورد آن گفته است: امکان دانلود رایگان این اطلاعات برای استفاده دانشمندان وجود دارد تا آنها بتوانند مطالعات خود را پیش ببرند. این پروژه با همکاری ویاسکوسا، شای جنل و دنیل آنجلوس آلکازار از دانشمندان موسسه فلاتیرون انجام گرفته است.

آنجلوس آلکازار در مورد این پروژه می‌گوید: یادگیری ماشینی در تمامی حوزه های علم مورد استفاده قرار گرفته و توانسته آن را متحول کند. ما برای استفاده از آن نیز به حجم عظیمی از داده نیاز داریم. داده های منتشر شده کنونی نیز شامل جهان های شبیه سازی شده با پوشش علم فیزیک خواهد بود. این شبیه سازی امکان بررسی از طریق الگوریتم های یادگیری ماشینی و حل مسایل یادگیری ماشینی را در اختیار دانشمندان و کیهان شناسان قرار خواهد داد.

در این شبیه سازی از کد پروژه های IllustrisTNG و Simba استفاده شده است. همچنین میتوان در این شبیه سازی ها ترکیبی از علم فیزیک کیهان، فیزیک در مقیاسهای پایین‌تر و همچنین تاثیر آن در شکل گیری کهکشان ها را مشاهده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال