روش جدید تولید هیدروژن ایمنی بیشتری دارد

محققان سوئدی موفق شدند برای تولید هیدروژن روش جدیدی را ابداع کنند که نسبت به روش‌های قبلی از ایمنی بیشتری برخوردار است. این پژوهشگران برای تولید کارآمد هیدروژن روش جدیدی را رونمایی کردند که در آن امکان تقسیم آب به اکسیژن و هیدروژن وجود دارد. در این روش خطر اختلاط این دو گاز نیز حذف […]

محققان سوئدی موفق شدند برای تولید هیدروژن روش جدیدی را ابداع کنند که نسبت به روش‌های قبلی از ایمنی بیشتری برخوردار است. این پژوهشگران برای تولید کارآمد هیدروژن روش جدیدی را رونمایی کردند که در آن امکان تقسیم آب به اکسیژن و هیدروژن وجود دارد. در این روش خطر اختلاط این دو گاز نیز حذف خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ موفق شد از فرایند الکترولیز استاندارد برای تولید ایمن گاز هیدروژن استفاده کنند. در این روش با استفاده از اعمال جریان الکتریکی مولکول‌های آب تقسیم می‌شوند. اما برخلاف روش‌های کنونی اکسیژن و هیدروژن به دست آمده در یک سلول تولید شده و در آنجا توسط موانع غشایی از یکدیگر جدا خواهند شد.

استیبان تولدو دانشجوی دکترا در این موسسه و از پژوهشگران مطالعه در این مورد می‌گوید: در روش جدید در جداسازی احتمال مخلوط شدن گازها و ایجاد انفجار وجود ندارد. همچنین میتواند نیاز به فلزات کمیاب زمین را برطرف کند. پژوهشگران اعلام کردند در بررسی‌های انجام شده طی این روش هیچ موردی از تخریب آشکار الکترود در آزمایش‌های بلند مدت مشاهده نشده است. این ویژگی می‌تواند روش جدید را برای کاربردهای تجاری بهبود بخشد.

در فرایند تولید هیدروژن از آب تولید اکسیژن نیز وجود دارد. با استفاده از الکترولایزر قلیایی با الکترود مثبت و منفی که در محفظه‌ای از آب قلیایی جفت شده باشند یک مایع نفوذ پذیر یونی نیز وجود دارد که می‌تواند آنها را از یکدیگر جدا کند.

در صورت اعمال جریان الکتریکی آب در کاتد با ایجاد هیدروژن و یون‌های هیدروکسید، بار منفی واکنش نشان داده و از مانع عبور می‌کند تا برای تولید اکسیژن به آند برسد. ایجاد مقاومت توسط مانع و نوسان در بال الکتریکی ممکن است خطر مخلوط شدن انفجاری اکسیژن و هیدروژن را افزایش دهد. به گفته محققان با مفهوم سازی مجدد الکترولیز آب میتوان از منابعی مانند خورشید یا باد برای تولید انرژی سبز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال