شماره ۵۰۰ میلیون کاربر واتساپ در دست هکرها؛ 300 شماره از ایران

هکرها با دسترسی به شماره حدود ۵۰۰ میلیون کاربر واتساپ قصد دارند این اطلاعات را به فروش بگذارند. قرار است این شماره ها در یک انجمن مربوط به هکرها فروخته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هکرها به شماره حدود ۴۸۷ میلیون کاربر واتساپ در ۸۴ کشور جهان دست پیدا کردند. در […]

هکرها با دسترسی به شماره حدود ۵۰۰ میلیون کاربر واتساپ قصد دارند این اطلاعات را به فروش بگذارند. قرار است این شماره ها در یک انجمن مربوط به هکرها فروخته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هکرها به شماره حدود ۴۸۷ میلیون کاربر واتساپ در ۸۴ کشور جهان دست پیدا کردند. در بین دیتابیس مربوط به شماره ها حدود ۳۰۰ شماره از ایران نیز وجود دارد. ۴۴ میلیون شماره از مصر و ۳۲ میلیون عدد از آن نیز به ایالات متحده تعلق دارد. هنوز متا هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است.

طبق گزارشی که سایبرنیوز در این مورد منتشر کرد، هنوز مشخص نیست هکرها چگونه به این شماره ها دسترسی پیدا کرده اند. احتمال دارد واتساپ از نظر فنی هک نشده باشد و هکرها از طریق وب اسکرپینک به این داده ها دست پیدا کرده باشند. در این روش یک اسکریپت خودکار برای تایید صفحات وب با استفاده از شماره های واتساپ اجرا میشود.

بنظر می رسد هکرها قصد دارند این اطلاعات را بفروش برسانند. این داده ها می تواند برای سواستفاده در مواردی مانند هرزنامه، فیشینگ و دیگر موارد مورد استفاده قرار بگیرد. هنوز راهی برای یافتن اینکه شماره های چه افرادی در این لیست قرار دارد، وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال