بینی رباتیک با بوییدن تنفس افراد بیماری آنها را تشخیص میدهد

محققان چینی معتقدند با استفاده از بینی های رباتیک توسعه داده شده می توان با بوییدن تنفس فرد بیماری های وی را تشخیص داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بینی های رباتیک می توانند بیماری های تشخیص داده نشده در افراد را شناسایی کنند. این کار تنها با بوییدن تنفس بیمار انجام […]

محققان چینی معتقدند با استفاده از بینی های رباتیک توسعه داده شده می توان با بوییدن تنفس فرد بیماری های وی را تشخیص داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بینی های رباتیک می توانند بیماری های تشخیص داده نشده در افراد را شناسایی کنند. این کار تنها با بوییدن تنفس بیمار انجام می گیرد. یک گروه از محققان بین‌المللی در دانشگاه چین تکنیک های جدیدی را به کار گرفتند که در آن از ترکیبات شیمیایی موجود در تنفس، عرق و اشک به عنوان اثر انگشت و برای شناسایی هزاران بیماری استفاده خواهد شد. به گفته دانشمندان این روش به نام ولاتومیک توسط بینی رباتیک می‌تواند به محصول تجاری در دسترس برای پزشکان تبدیل شود.

در حالت کلی هر موجودی به طور خودکار ترکیبات آلی فرار از خود آزاد می کند. علت این کار نیز می تواند برای ارتباط، تولید مثل و دفاع باشد. از طرفی تغییرات بیولوژیکی در بدن نیز مانند بیمار شدن باعث آزاد شدن ترکیبات آلی فرار خواهد شد. انتشار این ترکیبات با توجه به هر فرایند بیولوژیکی منحصر به فرد خواهد بود و برای هر بیماری خاصی نیز متفاوت است.

رشته ولاتومیک پیش از این نیز وجود داشته است و محققان بوییدن تنفس برای شناسایی بیماری را به زمان های قبل نسبت میدهند. متاسفانه در در دهه های گذشته فناوری های لازم برای استفاده از ترکیبات آلی فرار ثبت شده وجود نداشته است. اما اکنون با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می توان این اطلاعات را مورد استفاده قرار داد. همچنین حسگرهای نانومواد مانند  eNoseامکان تشخیص اثر انگشت در ترکیبات آلی فرار را دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال