ربات سایمون بار دیگر به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود

ربات سایمون یک ربات مجهز به هوش مصنوعی است که پیش از این در ایستگاه فضایی بین المللی و در کنار فضانوردان مورد استفاده قرار گرفته بود. قرار است بار دیگر این ربات برای کمک در انجام برخی مأموریت ها به ایستگاه ارسال شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات CIMON-2 پیش […]

ربات سایمون یک ربات مجهز به هوش مصنوعی است که پیش از این در ایستگاه فضایی بین المللی و در کنار فضانوردان مورد استفاده قرار گرفته بود. قرار است بار دیگر این ربات برای کمک در انجام برخی مأموریت ها به ایستگاه ارسال شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات CIMON-2 پیش از این در ماموریت های ایستگاه فضایی بین المللی به فضانوردان این ایستگاه کمک کرده بود. قرار است این ربات در نسخه ارتقا یافته بار دیگر به ایستگاه بین المللی ارسال شود تا بتواند به فضانوردان در انجام کارهای پیچیده کمک کند.

ربات موردنظر از سال ۲۰۲۰ تاکنون در ایستگاه فضایی بدون استفاده ماند و قرار است مجدداً در ماموریت کرو-3 اسپیس ایکس مورد استفاده قرار بگیرد.

ربات CIMON-2 توسط شرکت آی بی ام و ایرباس و با همکاری مرکز فضایی آلمان توسعه داده شد. در این ربات از چندین دوربین استفاده شده که در اطراف بخش کروی قرار دارند و می توانند به ربات برای جهت گیری کمک کنند. همچنین ۹ میکروفون در این ربات قرار داده شده تا بتواند دستورات صوتی را تشخیص دهد. این ربات با استفاده از ۱۲ چرخ داخلی می تواند به هر سمتی حرکت کرده و ارتباط چشمی با فضانوردان داشته باشد.

 این ربات شناور قادر است برخی کارهای ساده مانند عکس گرفتن و یا ضبط نمونه های صوتی را در ماموریت ها انجام دهد. نسخه ارتقا یافته آن نیز احتمالا قادر است کارهای پیشرفته تری را انجام دهد. به گفته مرکز فضایی جانسون ناسا کالا بارون یکی از فضانوردان ناسا به عنوان عضو مأموریت کرو-3 انتخاب شد و در آینده نزدیک نیز دیگر فضانوردان ناسا به نامهای راجا چاری، توماس مارش و ماتیاس ماور از آژانس فضایی اروپا نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال