سازمان ملل از هوش مصنوعی به عنوان تهدید کننده حقوق بشر ابراز نگرانی کرد

سازمان ملل پیشرفت هوش مصنوعی را یک تهدید برای حقوق بشر دانست و توقف آن را خواستار شد. این سازمان هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای حقوق بشر و استفاده نادرست از آن را فاجعه‌بار دانست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشهای سازمان ملل نشان می‌دهد این سازمان نگران توسعه و […]

سازمان ملل پیشرفت هوش مصنوعی را یک تهدید برای حقوق بشر دانست و توقف آن را خواستار شد. این سازمان هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای حقوق بشر و استفاده نادرست از آن را فاجعه‌بار دانست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارشهای سازمان ملل نشان می‌دهد این سازمان نگران توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی است و در بیانیه خود خواستار توقف استفاده از فناوری هایی نظیر سیستم های تشخیص چهره شد. به گفته سازمان ملل در صورتی که اقدامات حفاظتی موثر در مورد این موضوع توسط کشورها انجام نگیرد استفاده از برنامه های هوش مصنوعی می تواند به عنوان خطری اساسی برای حقوق بشر باشد.

میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر در این سازمان استفاده از برنامه های هوش مصنوعی را در تضاد با حقوق بشر خوانده و خواستار ممنوع شدن آن در کشورها شد. زیرا به گفته وی چنین سیستم هایی باعث جدایی قومیت و یا جنسیت افراد در جمعیتهای بشری شده و خواستار توقف انجام چنین برنامه هایی توسط دولت ها شد. وی معتقد است استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های مربوط به آن اگر بدون توجه به نحوه تاثیر آن بر حقوق بشر مورد استفاده قرار بگیرد آثار منفی و فاجعه‌بار خواهد داشت.

به گفته این سازمان استفاده از هوش مصنوعی و داشتن آن به خودی خود مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما استفاده آن در زمینه های حقوق بشری بدون ایجاد یک چارچوب درست استفاده صحیح از آن را تضمین نخواهد کرد.

به گفته باچله استفاده از فناوری های مربوطه به هوش مصنوعی و تشخیص چهره تنها زمانی صحیح است است که نسبت به ویژگی هایی مانند عدم تبعیض و حفظ حریم خصوصی و داده های شخصی مطمئن باشیم. البته در این گزارش نامی از کشورهای ناقض حقوق بشر ذکر نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال