ایالات متحده از فروش تراشه هوش مصنوعی انویدیا به چین جلوگیری می کند

انویدیا اعلام کرد طبق دستور مقامات ایالات متحده باید فروش تراشه های مربوط به هوش مصنوعی به چین را متوقف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو تراشه محاسباتی برتر شرکت انویدیا برای فعالیت های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل ایالات متحده از انویدیا خواسته تا فروش این […]

انویدیا اعلام کرد طبق دستور مقامات ایالات متحده باید فروش تراشه های مربوط به هوش مصنوعی به چین را متوقف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو تراشه محاسباتی برتر شرکت انویدیا برای فعالیت های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد. به همین دلیل ایالات متحده از انویدیا خواسته تا فروش این تراشه ها به چین را متوقف کند. انویدیا می گوید این اقدام می تواند باعث اختلال در تجارت این شرکت در چین شود. علاوه بر آن می تواند روی فعالیت های پیشرفته شرکت های چینی در زمینه فناوری های پیشرفته تشخیص چهره موثر باشد.

به گفته رویترز این اقدام ایالات متحده به نوعی سرکوب و تحریم علیه چین محسوب می شود که می تواند تاثیر بسیار زیادی روی بخش فناوری داشته باشد. این ممنوعیت دو تراشه مهم A100 و  H100را شامل می شود که در زمینه تسریع فرآیند یادگیری ماشینی استفاده می شود. انویدیا از بیان مقامات ایالات متحده نقل قول می کند که این اقدام برای جلوگیری از استفاده این تراشه ها در صنایع نظامی توسط این کشور انجام می شود.

شرکت AMD نیز اعلام کرد الزامات جدیدی را در مورد عدم فروش تراشه M1250 دریافت کرده است. این شرکت نیز ملزم به توقف فروش این تراشه به چین شده است. به گفته نماینده AMD این الزامات روی تجارت آنها تاثیر مادی داشته است. از طرفی وزارت بازرگانی ایالات متحده در مورد دلائل مربوط به عدم صادرات تراشه به چین توضیح دقیقی ارائه نکرده است. اما می گوید در حال بازنگری سیاست های مربوط به شرکت های چینی است تا بتواند برخی فناوری های پیشرفته را از افراد نادرست دور کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال