آپدیت iOS 10.3.2 باعث ناراحتی کاربران آیفون خواهد شد

آپدیت iOS 10.3.2 یک به‎روزرسانی بی‎سابقه خواهد بود، البته نه به شکل خوشایند آن! اپل در حال انجام کاری بسیار غیرمعمول است که به نظر می‎رسد به دنبال آن به پشتیبانی از مدل‎های قدیمی‎تر آیفون در میانه‎ی عمر سیستم‎عامل iOS 10 پایان خواهد داد. هردو ریلیز iOS 10.3.2 موجود به طور کلی دیگر دستگاه‎های 32 بیتی […]

آپدیت iOS 10.3.2 یک به‎روزرسانی بی‎سابقه خواهد بود، البته نه به شکل خوشایند آن! اپل در حال انجام کاری بسیار غیرمعمول است که به نظر می‎رسد به دنبال آن به پشتیبانی از مدل‎های قدیمی‎تر آیفون در میانه‎ی عمر سیستم‎عامل iOS 10 پایان خواهد داد.

هردو ریلیز iOS 10.3.2 موجود به طور کلی دیگر دستگاه‎های 32 بیتی را پشتیبانی نمی‎کنند. هیچ‎گونه ریلیز iOS در گذشته، چه در فاز بتا چه نهایی، این کار را انجام نداده است مگر این‎که رفع یک باگ اختصاصی برای یک دستگاه خاص بوده باشد.

معنای این خبر این است که آپدیت iOS 10.3.2 را تقریبا 43.7 میلیون کاربر آیفون که هم‎چنان از آیفون 5 و آیفون 5c استفاده می‎کنند، دریافت نخواهند کرد. این دستگاه‎ها آخرین مدل‎های آیفون 32 بیتی مجهز به سیستم‎عامل iOS 10 هستند و نسخه‎ی سیستم‎عامل آن‎ها برای همیشه iOS 10.3.1 خواهد ماند. اپل در این رابطه هنوز اظهارنظری نکرده است.

البته بایستی قبول کنیم که بهره‎مندی این مدل‎های بسیار قدیمی از آخرین نسخه‎ی سیستم‎عامل اپل به نوعی خود معجزه است. اما به نظر می‎رسد که اپل قصد ندارد حتی آن‎ها را تا iOS 11 همراهی کند. هم‎چنین اقدام این شرکت این احتمال ناخوشایند را تداعی می‌کند که اهالی کوپرتینو در آینده در اواسط چرخه‎ی عمر iOS به پشتیبانی از برخی از دستگاه‎ها پایان دهند.

به‎روزرسانی iOS 10.3.1 شامل یک بسته‎ی اصلاحی برای اپلیکیشن‎های شبکه‎ی مجازی شخصی شخص‎ثالث می‎شود. حال فرمان‎های جدید SiriKit برای استفاده در خودرو کار می‎کند و به بعضی از باگ‎ها نیز رسیدگی شده است. فعلا نسخه‎ی بتای این آپدیت این تغییرات را با خود به همراه می‎آورد.

در صورتی که می‎خواهید علت تخمین ما را در رابطه با تعداد تقریبی تعداد مالکین آیفون 5 و 5c باخبر شوید، بایستی بگوییم شرکت BMO Capital Markets در ماه دسامبر 2016 تعداد کل دستگاه‎های آیفون با سیستم‎عامل نصب شده‎ی iOS را 715 میلیون تخمین می‎زند. به همین شکل، آمار وب‎سایت Mixpanel در 10 آوریل در رابطه با مدل‎های فعال آیفون گزارش می‎دهد که سهم آیفون‎های 5 و 5c به ترتیب 3.77 و 2.34 درصد (روی هم رفته 6.11 درصد) است.

چون اپل رسما داده‎هایی به این شکل را منتشر نکرده است، این بهترین آماری است که در اختیار داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال