استفاده از هوش مصنوعی در فضاپیماهای چینی

چین از هوش مصنوعی در فضاپیماها برای جلوگیری از تصادف با زباله های فضایی استفاده می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از خبرساز شدن هوش مصنوعی از دو ماه پیش تاکنون، پژوهشگران چینی تصمیم گرفتند تا از این فناوری در فضاپیماهای خود استفاده کنند. به گفته آنان با کمک هوش […]

چین از هوش مصنوعی در فضاپیماها برای جلوگیری از تصادف با زباله های فضایی استفاده می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از خبرساز شدن هوش مصنوعی از دو ماه پیش تاکنون، پژوهشگران چینی تصمیم گرفتند تا از این فناوری در فضاپیماهای خود استفاده کنند. به گفته آنان با کمک هوش مصنوعی می توان فضاپیماها را از خطر برخورد به زباله های فضایی مصون داشت.

گزارش رسانه های چینی نشان می دهد پروژه مورد نظر توسط پژوهشگران مرکز ماهواره ای شیان انجام خواهد شد. به گفته آنان

با کمک الگوریتم های ایجاد شده می توان بطور کامل نظارت بر فضاپیماها و جلوگیری از برخورد را انجام داد. جیانگ یو، پژوهشگر ارشد این پروژه می گوید: در این پروژه از تجربه ده ساله برای عدم برخورد با زباله ها و کاهش زباله های فضایی استفاده خواهد شد.

این اولین بار نیست که کشوری مانند چین از هوش مصنوعی برای عدم برخورد با زباله های فضایی استفاده می کند. آژانس فضایی اروپا نیز از سالها پیش این آموزش را آغاز کرد و اکنون مجموعه داده هایی از هشدارهای برخورد جمع آوری کرده است.

طبق اعلام ناسا اکنون حدود ۲۷ هزار قطعه زباله در مدار زمین وجود دارد که نظارت بر آنها از طریق حسگرهای شبکه جهانی نظارت فضایی ایالات متحده در حال انجام است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال