مجهزترین تلسکوپ خورشیدی جهان در چین ساخته شد

دانشمندان نجوم چین موفق به ساخت مجهزترین تلسکوپ خورشیدی جهان شده اند. این تلسکوپ خورشیدی قادر است فعالیت های خورشیدی را با وضوح بالا از جو خورشید نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی ساخت بزرگترین تلسکوپ خورشیدی را از مدت ها پیش آغاز کرده و اکنون مورد بهره برداری […]

دانشمندان نجوم چین موفق به ساخت مجهزترین تلسکوپ خورشیدی جهان شده اند. این تلسکوپ خورشیدی قادر است فعالیت های خورشیدی را با وضوح بالا از جو خورشید نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان چینی ساخت بزرگترین تلسکوپ خورشیدی را از مدت ها پیش آغاز کرده و اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است. این تلسکوپ در تست های اولیه در تاریخ 10 دسامبر 2019 توانست تصاویر واضحی از جو خورشید تهیه کند. این تلسکوپ خورشیدی (CLST) به یک دیافراگم 1.8 متری مجهز شده و توسط آکادمی نور و الکترونیک چین ساخته شده است.

پیش از نیز کشورهای دیگر تلاش های زیادی برای ساخت تلسکوپ خورشیدی انجام داده اند. تلسکوپ های بزرگ خورشیدی در آمریکا و آلمان نیز ساخته شده است. تلسکوپ خورشیدی ایالات متحده به نام DKIST به یک آینه اصلی ۴.۲۴ متری در اجزای خارج از محور تلسکوپ گرگوری است و می تواند عکس هایی از خورشید در طول موج های مرئی و فروسرخ ارائه دهد. در حالیکه تلسکوپ چینی CLST علاوه بر آن به سیستم تشخیص میدان مغناطیسی و میدان سرعت همراه با گروهی از سیستم های نوری سازگار نیز مجهز است. این تلسکوپ ها قادر هستند با دریافت اطلاعات فعالیت خورشیدی، داده هایی در مورد وضعیت آب و هوا در آینده ارائه دهند. ناگفته نماند برخی کشورها مانند ایالات متحده و ژاپن تاکنون نزدیک به 130 فضاپیما برای نظارت و بررسی فعالیت های خورشیدی به فضا پرتاب کرده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال