ساخت کوچکترین حسگر زیستی بدون باتری در جهان

محققان توانسته اند کوچکترین حسگر زیستی بدون باتری را بسازند. این حسگر بدون باتری کار میکند و از تمام حسگرهای ساخته شده کوچکتر است. پیش از این تمامی حسگرهای زیستی ساخته شده با قابلیت پیوند توسط دستگاه دستی جهت قرائت فعال میشدند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، محققان سنگاپوری موفق شدند تا کوچکترین حسگر […]

محققان توانسته اند کوچکترین حسگر زیستی بدون باتری را بسازند. این حسگر بدون باتری کار میکند و از تمام حسگرهای ساخته شده کوچکتر است. پیش از این تمامی حسگرهای زیستی ساخته شده با قابلیت پیوند توسط دستگاه دستی جهت قرائت فعال میشدند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، محققان سنگاپوری موفق شدند تا کوچکترین حسگر زیستی بدون باتری را بسازند. این حسگرها از باتری دار کوچکتر هستند و برای تعویض آنها نیز نیازی به جراحی نیست. این حسگرها میتوانند رویه ها در بخش های مختلف بدن را مشاهده کنند.

این حسگرهای زیستی که شامل یک تراشه RFID هستند، از طریق یک دستگاه رادار در خارج از بدن فعال میشوند. در این زمان داده ها را ارسال و توسط دستگاه خوانده میشود. این تراشه های کوچک باید برای ارسال داده ها به اندازه کافی بزرگ باشند. این محققان سنگاپوری بر این مشکل نیز غلبه کردند. در این روش با جایگزینی یک رادار با قدرت سه برابر بیشتر میتوان این محدودیت را برطرف کرد.

نمونه اولیه این حسگر تنها ۰.۹ میلی متر عرض دارد و برای تزریق آن از یک سوزن هیپودرمیک استفاده شده است. با استفاده از این حسگر میتوان تنفس و ضربان قلب را کنترل کرد. با توسعه این حسگر میتوان از این فناوری در بخش های دیگر نیز استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال