کوچکترین ربات جهان به سرعت یوزپلنگ و ویژگی های حشره

محققان ربات کوچکی اختراع کردند که از لحاظ سرعت می تواند همانند یک یوزپلنگ جابجا شود و اندازه آن نیز به اندازه یک حشره است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی ربات کوچک اختراع کردند که اندازه یک حشره است و می تواند به چابکی یوزپلنگ حرکت کند. این […]

محققان ربات کوچکی اختراع کردند که از لحاظ سرعت می تواند همانند یک یوزپلنگ جابجا شود و اندازه آن نیز به اندازه یک حشره است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی ربات کوچک اختراع کردند که اندازه یک حشره است و می تواند به چابکی یوزپلنگ حرکت کند. این ربات با استفاده از اصل موسوم به چسبندگی الکترواستاتیک ساخته شده است. به عنوان مثال بسیاری از حشرات و عنکبوت ها می توانند بدون هیچ مشکلی از دیوار بالا رفته یا وارونه روی سقف حرکت کنند. دلیل آن نیز پاهای چسبنده آنها است که می تواند در راه رفتن روی سطوح به آنها کمک کند. این ربات تازه ابداع شده نیز به چابکی می‌تواند از زمین های پیچیده و موانع مختلف عبور کند.

 در این ربات از یک ماده نازک و لایه بندی شده استفاده شده که با استفاده از ولتاژ برق می‌تواند منقبض شود. پژوهش در مورد این ربات از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و گروه مورد نظر نیز در ابتدا با هدف ساخت یک ربات به اندازه سوسک با سرعت یک و نیم مایل در ساعت کار خود را آغاز کردند. در این پروژه دو پد الکتروستاتیک به ربات اضافه شد و با تغییر ولتاژ در این پد ها نیروی الکترواستاتیک بین پد و سطح مورد نظر تغییر خواهد کرد و با افزایش آن پد محکم تر به سطح میچسبد. بدین ترتیب باعث چرخش قسمت‌های دیگر ربات خواهد شد. این موضوع در بعضی مواقع کنترل کامل مسیر ربات را برای اپراتور سخت کرده و بدین ترتیب شتاب ربات بیش از شتاب حشرات خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال