گوشی Mi6 شیائومی امروز روزنمایی خواهد شد؛ لو رفتن قیمت پیش از رونمایی

شرکت شیائومی به لطف تولید دستگاه‎هایی با مشخصات گرافیکی نسبتاً خوب و قیمت‎های ارزان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند در کشور چین محسوب می‎شود، گرچه این برند خارج از این کشور نیز به شهرت و محبوبیت بسزایی دست‌یافته است. اخیراً شایعاتی در رابطه با جدیدترین پرچم‎دار این شرکت یعنی Mi 6 شنیده می‎شود و […]

شرکت شیائومی به لطف تولید دستگاه‎هایی با مشخصات گرافیکی نسبتاً خوب و قیمت‎های ارزان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند در کشور چین محسوب می‎شود، گرچه این برند خارج از این کشور نیز به شهرت و محبوبیت بسزایی دست‌یافته است. اخیراً شایعاتی در رابطه با جدیدترین پرچم‎دار این شرکت یعنی Mi 6 شنیده می‎شود و حال پست‎های فراوانی در صفحه‎ی رسمی شیائومی در شبکه‎ی اجتماعی چینی Weibo اشاره به این دارند که امروز از این دستگاه رونمایی خواهد شد.

از 17 فروردین‎ماه شیائومی در صفحه‎ی Weibo خود روزانه پست‎های اختصاصی در رابطه با گوشی Mi 6 منتشر کرد و روز گذشته آخرین آن‎ها ارسال شد، پستی که در رابطه با گوشی Mi 5 بود. با آن‎که چنین چیزی مهر تاییدی بر رونمایی از Mi 6 در روز جاری نخواهد بود ولی تاریخ امروز مصادف شده با کنفرانس مطبوعاتی که برگزار خواهد شد. علاوه بر این، ظاهرا شیائومی یک پیام در اپلیکیشن WeChat به طرفداران خود ارسال و اظهار داشته است که آن‎ها بایستی امروز بعدازظهر منتظر خبری باشند که خود می‎تواند نشان از رونمایی از محصول بزرگی داشته باشد.

با آن‎که سطح اطلاعات مربوط به Mi 6 مشابه با گلکسی S8 سامسونگ نیست، ولی با این‎ وجود موارد زیادی تا الان مطرح شده است. پردازنده‎ی این گوشی به احتمال قریب به یقین چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام خواهد بود، گرچه شایعاتی مبنی بر وجود مدلی با اسنپ‎دراگون 821 نیز شنیده شده است. دوربین پشتی این دستگاه گفته می‎شود یک ماژول دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی با سنسور IMX386 سونی است، در حالی‎که دوربین جلو را یک ماژول 8 مگاپیکسلی IMX268 سونی شکل می‎دهد. هم‎چنین ظاهرا این گوشی در دو مدل ارائه خواهد شد: یک مدل با 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‎داخلی و مدل دیگر با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‎داخلی.

نمایشگر این دستگاه یک پنل 5.2 اینچی است گرچه ظاهرا نمایشگر نیز بر دو نوع خواهد بود: یکی با رزولوشن Quad HD و دیگری با رزولوشن فول اچ‎دی. البته بایستی خاطرنشان کنیم هنوز به‎طور یقین مشخص نیست که این گوشی در دو مدل ارائه شود یا این‎که شیائومی تنها قصد دارد مشخصات مختلف را محک بزند. در بخش نرم‎‏افزاری شاهد استفاده از سیستم‎عامل اندروید 7.1.1 خواهیم بود و ظاهرا این گوشی با داشتن تاییدیه‎ی IP68 ضدآب خواهد بود.

زمان کنفرانس مطبوعاتی مذکور برای تاریخ 22 فروردین‎ماه به وقت بعدازظهر هنگ‎کنگ تنظیم شده است.

علاوه بر این قیمت Xiaomi Mi 6  نیز منتشر شده است به نحوی که از 2199 یوآن چین (318.46 دلار) شروع می‎شود و برای مدل پلاس شروع آن از 2699 یوآن چین (390.87 دلار) خواهد بود. مشخصات سخت‎افزاری نیز متفاوت و به صورت زیر است:

Mi 6:

  • 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‎داخلی: 2199 یوآن چین (318.46 دلار)
  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‎داخلی: 2599 یوآن چین (376 دلار)

Mi 6 Plus:

  • 4 گیگابایت رم + 64 گیگابایت حافظه‎داخلی: 2699 یوآن چین (390 دلار)
  • 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه‎داخلی: 3099 یوآن چین (448 دلار)
  • 6 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه‎داخلی: 3699 یوآن چین (535 دلار)

لازم به ذکر است نمایشگر مدل پلاس از نوع 5.7 اینچی خواهد بود.

به‎روزرسانی خبر: منبع خبری با اظهار این‎که تحت‎تاثیر هیجان زیاد شکل گرفته حول این دستگاه قرار گرفته است، گزارش می‎دهد که Mi 6 شیائومی امروز معرفی نخواهد شد بلکه این تاریخ به 29 فروردین‎ماه موکول شده است. گرچه جدا از این، اطلاعات جدید دیگری به گوش می‎رسد مبنی بر این‎که وب‎سایت TechDroider ادعا می‎کند این دستگاه درگاه هدفون 3.5 میلی‎متری را ندارد و تنها مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 به بازار خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال