این عینک جدید بدون نیاز به دوربین حرکات چشم را ردیابی می‌کند

عینک جدید ساخته شده با کمک دو فناوری منحصر به فرد GazeTrak و EyeEcho قادر است حرکات چشم را بدون نیاز به دوربین ردیابی کند. همچنین با استفاده از این عینک می‌توان حالات چهره کاربر را تشخیص داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان به سرپرستی دانشجوی دکترای علوم اطلاعات […]

عینک جدید ساخته شده با کمک دو فناوری منحصر به فرد GazeTrak و EyeEcho قادر است حرکات چشم را بدون نیاز به دوربین ردیابی کند. همچنین با استفاده از این عینک می‌توان حالات چهره کاربر را تشخیص داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گروهی از محققان به سرپرستی دانشجوی دکترای علوم اطلاعات در دانشگاه کرنل با استفاده از فناوری‌هایی به نام به ساخت عینک جدید پرداختند. طبق گزارش‌های منتشر شده در مورد این عینک قابلیت‌های به کار رفته می‌توانند در دیگر عینک‌های هوشمند یا هدست‌های واقعیت مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. انرژی مورد استفاده توسط این فناوری‌ها نسبت به سیستم‌های مبتنی بر دوربین بسیار کمتر است. در عینک جدید از ردیاب سونار به جای دوربین استفاده شده که در نهایت باعث بهتر شدن عمر باتری و همچنین افزایش حریم خصوصی کاربر خواهد شد. همچنین هیچ تصویری از چهره کاربر به ثبت نمی‌رسد.

فناوری گیز ترک یک بلندگو و چهار میکروفون را شامل می‌شود که درون هر قاب لنزی روی یک عینک قرار گرفتند. بنابراین دو بلندگو و ۸ میکروفون روی هر عینک قرار می‌گیرند. بلندگوها می‌توانند با انتشار امواج صوتی غیرقابل شنیدن و انعکاس آن توسط کره چشم به دریافت آن توسط میکروفون کمک کنند. در نهایت با استفاده از نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن هوشمند یا لپ تاپ با تجزیه و تحلیل‌های مداوم می‌توان جهت نگاه کاربر را ردیابی کرده و آن را تشخیص داد. ویژگی این عینک عدم قرارگیری آن تحت تاثیر نویزهای بلند پس زمینه است.

البته باید گفت فناوری‌های به کار گرفته شده در شکل اثبات مفهومی فعلی همانند ردیابی چشم مبتنی بر دوربین دقیق نخواهد بود اما میزان مصرف انرژی آن تنها ۵ درصد دستگاه های دیگر است. محققان می‌گویند با توسعه بیشترین فناوری می‌توان به طور چشمگیری دقت سیستم را بهبود بخشید.

فناوری آی اکو نیز امواج صوتی را ارسال کرده و سپس آنها را دریافت می‌کند. حرکات ظریف پوست صورت بر مدت زمان بین انتشار هر پالس و تشخیص پژواک آن تاثیر خواهد گذاشت. سپس نرم‌افزار هوش مصنوعی تفاوت‌های زمانی را تطبیق داده که در نهایت به تشخیص حالات خاص صورت منجر می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال