ربات شبیه‌ساز انسان، Hermes، قادر خواهد بود تا تقریبا هر کاری را که انسان می‌تواند، انجام دهد

به تازگی محققین دپارتمان “مهندسی مکانیکی” شرکت MIT موفق شدند تا عملکرد و شکل ربات Hermes را توسعه داده و آن را به یک ربات مستقل و دوپا که می‌تواند مستقیما، هر کاری را که یک انسان می‌تواند انجام دهد، عینا تکرار نماید. پیشتر محققین MIT، ربات Hermes را تنها به همراه دو پا و بازوانی […]

به تازگی محققین دپارتمان “مهندسی مکانیکی” شرکت MIT موفق شدند تا عملکرد و شکل ربات Hermes را توسعه داده و آن را به یک ربات مستقل و دوپا که می‌تواند مستقیما، هر کاری را که یک انسان می‌تواند انجام دهد، عینا تکرار نماید. پیشتر محققین MIT، ربات Hermes را تنها به همراه دو پا و بازوانی نیرومند (Exo) طراحی کرده بودند که انسان را قادر به انجام بسیاری از کارها می‌ساخت. اما حالا طراحی و تولید این ربات به صورت مستقل هستیم که می‌تواند کارهای مختلفی را به شکل کاملا صحیح انجام دهد.

آقای Joao Ramos، یکی از دانشجویان PHD در دپارتمان MIT در مورد این ربات اعلام کرد که هدف اصلی آنها از تولید Hermes، این است که بتوانند کارهای سختی را که انسان می‌تواند انجام دهد اما این ربات قادر به انجام آن نیست را از دیگر کارها تفکیک کنند.

اگر Hermes توانایی فکر کردن داشته باشد، پس باید نگرش آن به این صورت باشد: “هر کاری که تو می‌توانی انجام دهی، من می‌توانم بهتر انجام دهم”. در حال حاضر، این ربات قادر است کارهای مختلفی همچون باز کردن درب قوطی نوشابه، ریختن مایعات از یک فنجان در یک فنجان دیگر، خورد کردن مواد غذایی بر روی تخته و مشتن زدن به دیوار را به کمک فردی که کنار او قرار دارد، انجام دهد.

برای محقق شدن این موضوع، Ramos از یک سیم باریک برای انتقال کارهای خود به هِرمس کمک گرفته تا تمامی حرکات او برای این ربات ترجمه و امکان انجام آنها برای او وجود داشته باشد. البته این کار مزیت دیگری نیز دارد و آن، بالانس نگاه داشتن ربات می‌باشد. در واقع این کار باعث می‌شود تا در کنار تمامی کارهای سنگین و سختی که برای Hermes برنامه‌ریزی شده، تقلید کارهای انسان نیز به درستی انجام شود و ربات، تعادل خود را از دست ندهد چرا که این بخش یعنی کنترل ربات، چیزیست که در بسیاری از ربات‌ها یک نقطه‌ی منفی تلقی شده و سبب می‌شود بسیاری از ربات‌ها دوپا نتوانند ایستاده کار خود را ادامه دهند.

به عنوان مثال زمانی که Ramos با مشت به دیوار می‌کوبد، اطلاعات به Hermes و از طیق  احساس لرزش چیزی در قسمت میانی او، منتقل شده و باعث می‌شود تا این ربات بتواند تعادل خود را تنظیم نماید و در عین حال نیز حرکات را به شکل صحیح انجام دهد.

در نهایت، باید بدانید که Joao Ramos و تیمش به دنبال تولید لباسی کامل از ربات Hermes همراه با عینک‌هوشمند و موارد دیگر هستند تا تجربه‌ای کامل از یک ربات را داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال