هدست واقعیت مجازی لنوو مبتنی بر ویندوز Holographic معرفی شد

شرکت لنوو ساعاتی پیش از اولین هدست واقعیت مجازی خود، که در واقع نمونه اولیه دستگاه سازگار با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت محسوب می‌شود، پرده برداشت. این هدست در مقایسه با سایر هدست‌های مربوط به رایانه شخصی همانند Oculus Rift و یا HTC Vive، سبک‌تر بوده و اندازه کوچک‌تری دارد. به گفته شرکت لنوو مدل […]

شرکت لنوو ساعاتی پیش از اولین هدست واقعیت مجازی خود، که در واقع نمونه اولیه دستگاه سازگار با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت محسوب می‌شود، پرده برداشت. این هدست در مقایسه با سایر هدست‌های مربوط به رایانه شخصی همانند Oculus Rift و یا HTC Vive، سبک‌تر بوده و اندازه کوچک‌تری دارد. به گفته شرکت لنوو مدل نهایی این هدست با وزنی معادل 350 گرم روانه بازار می‌شود؛ این درحالی است که وزن هدست Vive 555 گرم گزارش شده است. طراحی این هدست بسیار راحت و مناسب است، این طراحی تا حد زیادی الهام گرفته از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن شرکت سونی است و به جای این که لنزها را در جای خود محکم کند، آنها را به صورت قابل تنظیم جلوی چشم کاربر قرار داده است.

لنوو در این محصول از دو پنل OLED با میزان وضوح 1440در 1440 استفاده کرده است که باز هم از وضوح پنل‌های دو هدست Rift و Vive بالاتر است. متأسفانه این هدست به مرحله عملیاتی نرسیده است بنابراین نمی‌توان در مورد کیفیت تصویر نهایی با چنین وضوحی اظهار نظر کرد.

سؤال دیگر این است که این هدست چگونه ردیابی می‌کند؟ این هدست از یک سیستم ردیابی با شش درجه آزادی استفاده می‌کند که آن را از هرگونه دوربین خارجی بی‌نیاز می‌سازد. این تکنولوزی هنوز برای عرضه آماده نیست و مشخص نیست که نحوه تعامل آن با پلتفرم ویندوز هولوگرافیک مایکروسافت چگونه خواهد بود.لنوو هنوز هیچ کنترل حرکتی برای این هدت تولید نکرده است بنابراین به محصولات شرکت‌های ثالث که با پلتفرم و مشخصات هلوگرافیک ویندوز سازگارند، نیاز دارد.

لنوو به عنوان کارهایی که با این هدست می‌توان انجام داد بیان کرد که تمام برنامه‌های Windows Store در حالت theater-style با این هدست سازگار بوده و برخی از نرم افزارهای HoloLens نیز با این پلتفرم سازگاری خواهند داشت. این هدست با دو دوربین در جلوی خود عرضه خواهد شد که به لطف این دو دوربین کاربران می‌توانند بدون نیاز به سیستم پروجکشن نوری HoloLens از قابلیت‌های واقعیت ترکیبی استفاده کنند، هرچند که کیفیت این دوربین‌ها هنوز مشخص نیست.

این هدست که هنوز نامی به آن اختصاص داده نشده است سال آینده با قیمت 300 تا 400 دلار وارد بازار خواهد شد، به گفته لنوو قیمت نهایی هنوز مشخص نیست اما این مقدار به 300 دلار نزدیک‌تر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال