راهنمای خرید بهترین تبلت‌های اندرویدی – فروردین ماه 94

با پیشرفت تکنولوژی و ورود تبلت‌ها به بازارهای جهانی، این گجت‌ها توانستند در مدت کوتاهی کاربران زیادی را جذب خود کنند. به طوری‌ که امروز از پیر و جوان گرفته و حتی دانش‌آموزان ابتدایی، هرکدام یا تبلت دارند یا دست کم یک‌بار به فکر خرید آن افتاده‌اند. این مسئله شرکت‌های بزرگ و فعال در این […]

با پیشرفت تکنولوژی و ورود تبلت‌ها به بازارهای جهانی، این گجت‌ها توانستند در مدت کوتاهی کاربران زیادی را جذب خود کنند. به طوری‌ که امروز از پیر و جوان گرفته و حتی دانش‌آموزان ابتدایی، هرکدام یا تبلت دارند یا دست کم یک‌بار به فکر خرید آن افتاده‌اند. این مسئله شرکت‌های بزرگ و فعال در این حوزه را به تکاپو واداشته تا هرکدام از دیگری پیشی گرفته و به نوبه خود بتوانند سهم بیشتری از بازار این گجت را از آن خود کنند.

در این نوشته سعی کردیم 10 تبلت محبوب و کاربردی را از کمترین اولویت به بیشترین اولویت معرفی و بررسی کنیم تا اگر قصد خرید این گجت دوست داشتنی را دارید، انتخاب مطمئن‌تر و آگاه‌تری داشته باشید.

در این لیست ما اسمی از تبلت جدید سونی یعنی Xperia Z4 به میان نیاوردیم، زیرا شرکت سونی در جریان برگزاری کنفرانس جهانی موبایل بارسلون از این تبلت رونمایی نکرد و معرفی آن را به وقتی دیگر موکول کرد. سعی شده تنها بهترین تبلت‌هایی معرفی شوند که هم اکنون در دسترس بوده و امکان خریداری آنها فراهم است.

 

 

Amazon Fire HD 6 and 7

Amazon Fire HD 6 and 7

تبلت‌های آمازون fire شاید تمام انتظاراتی که از یک تبلت اندرویدی نسبت به خدمات و پشتیبانی گوگل داریم را برآورده نکنند و هدف کمپانی سازنده بیشتر استفاده به عنوان یک کتاب‌خوان را مد نظر دارد، اما با این وجود گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی برای استفاده است و از طرفی ابعاد و اندازه و خوش دست بودن آن باعث ساده‌تر شدن استفاده از آن شده و دیگر ترسی از آسیب دیدن تبلت وجود نخواهد داشت. این تبلت در اندازه‌های 6 و 7 اینچی عرضه می‌شود که اندازه‌ی بزرگی بنظر نمی‌رسد، اما می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از افرادی که تاکنون استفاده از تبلت را تجربه نکرده‌اند، باشد. در مجموع تبلت‌های گروه Fire HD دارای پیچیدگی خاصی برای استفاده نیستند و کار با آن ها راحت است.

مشخصات کلیابعاد: 10.7 × 103 × 169 میلی متر – وزن: 290 گرم

پردازندهQualcomm Snapdragon 800

حافظه داخلیحافظه داخلی 16 گیگابایت

صفحه نمایشاز نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه 6 اینچ – 800 × 1280 – تراکم پیکسلی: 252 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – USB

دوربین2 مگاپیکسل – وب کم VGA

امکانات: شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط

سایر مشخصاتاندروید 4.4 اندروید با رابط کاربری موسوم به Fire OS 4 Sangria  – کارکرد باتری حداکثر 8 ساعت در کاربری ترکیبی

 

 

 

Amazon Fire HDX 8.9

Amazon Fire HDX 8.9

شرکت آمازون تا حد زیادی توانسته رابطه‌ی مناسبی بین کاربران و دنیای دیجیتال فراهم کند. شاید در ابتدا استفاده از این تبلت‌ها تنها به خواندن کتاب محدود می‌شد اما در حال حاظر امکانات زیاد دیگری نظیر مجلات، برنامه‌های تلویزیونی، اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نیز جزء موارد استفاده‌ی تبلت‌ها قرار گرفته است. اگر شما دنبال یک تبلت بزرگتر برای سرگرمی خود می‌گردید، پس Fire HDX. را از دست ندهید. یک تبلت قدرتمند با پردازنده اسنپدراگون 801 و اندازه ی 8.9 اینچی که برای تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی عالی بنظر می‌رسد.

مشخصات کلی:ابعاد: 7.8 × 158 × 231 میلی متر – وزن: 375 گرم

پردازنده:Qualcomm Snapdragon 805

حافظه داخلیحافظه داخلی 16/32/64 گیگابایت

صفحه نمایشاز نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه 8.9 اینچ – 1600 × 2560 پیکسل – تراکم پیکسلی: 339 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – USB

دوربین8 مگاپیکسل – وب کم 720p

امکاناتشتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط

سایر مشخصاتاندروید 4.4 اندروید با رابط کاربری موسوم به Fire OS 4 Sangria – کارکرد باتری حداکثر 12 ساعت در کاربری ترکیبی

 

 

 

Nexus 7 2013

Nexus 7 2013

با معرفی و عرضه تبلت Nexus 9 طبیعی است که تا اندازه‌ای تبلت محبوب Nexus 7 به حاشیه رانده شده، کم رنگ شده و شاید از گزینه های بسیاری از افراد خط خورده باشد. با این وجود رزولیشن 1920 × 1200 و صفحه نمایش 7 اینچی همراه با آپدیت شدن به اندروید 5.1 Lollipop آن را هنوز هم بعنوان یک گزینه‌ی مناسب در نظر کاربران قرار خواهد داد. یک تبلت نسبتا کوچک که می‌تواند برای افرادی که مدام در حال حرکت هستند، گزینه ی ایده عالی باشد. Nexus 7 نسبتا ارزان قیمت است اما با این وجود جز تبلت‌های قدرتمند برای استفاده‌ی روزانه بوده و از طرفی آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید را هم پشتیبانی می‌کند. پردازنده اسنپدراگون S4 Pro  شاید به ظاهر این تبلت را کند نشان دهد، اما اندروید آبنبات‌چوبی در واقع چیزی بسیار شیرین‌تر را برای کاربران این تبلت ساخته و اپدیت اندروید 5.1 آن را بسیار فعال‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

مشخصات کلی:ابعاد: 200 × 114 × 8.65 میلی متر – وزن: 299 گرم

پردازندهSnapdragon S4 Pro

حافظه داخلی32 گیگابایت

صفحه نمایشاز نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه 7.0 اینچ – Full HD 1920 × 1200 – تراکم پیکسلی: 323 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطیقابلیت نصب سیم کارت 3G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – NFC – GPS – USB

دوربین5 مگاپیکسل – وب کم 1.2 مگاپیکسل

امکانات: قطب نما ، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط، مجاورت

سایر مشخصات:اندروید 4.3 قابل بروزرسانی به اندروید 5.1 – کارکرد باتری تا 9 ساعت کار ممتد

 

 

 

Yoga Tablet 2 Pro

Yoga Tablet 2 Pro

هنوز مدت زمان زیادی از معرفی تبلت‌های گروه Yoga توسط شرکت لنوو نگذشته است. البته یکی از شاخص‌ترین محصولات این سری همین تبلت Yoga 2 Pro با صفحه نمایشی 13 اینچی و البته سیستم صوتی JBL می‌باشد. ما با بررسی دقیق‌تری که بر روی این تبلت انجام دادیم، واقعا از ساختار این تبلت لذت بردیم. بعنوان مثال یکی از مشخصه‌های این تبلت Pico Projector است که گرچه یک قابلیت خارق العاده نیست اما کارایی بسیار خوبش در محصولات رقیبهای لنوو مشاهده می‌شود. ساب ووفر و کیفت صوتی بسیار مطلوب این تبلت به نوعی منحصر به فرد است. با این حال شاید به ابعاد این تبلت بتوان ایراد گرفتT چرا که حمل و نقل یک تبلت 13 اینچی زیاد کار راحتی نیست. نکته ای که باعث می‌شود تبلت yoga2pro در لیست بهترین تبلت‌های اندرویدی قرار گیرد، در واقع پشت پرده آن، یعنی سخت افزار بسیار خوب بکار گرفته شده در آن می‌باشد.

( بررسی تخصصی این تبلت را می‍توانید در تک نیوز مشاهده نمایید)

Sony Xperia Z3 Compact

Sony Xperia Z3 Compact

این گجت با نام طولانی که به خود اختصاص داده در واقع یک تبلت با کیفیت ساخت خط تولید گوشی‌های هوشمند Xperia Z2 و Xperia Z3 می‌باشد. در عین حال تا اندازه‌ای جزء تبلت‌های گران قیمت بشمار می‌رود. نمایشگر Quad HD با کیفیت 1080 پیکسلی از مشخصات این تبلت هست. پردازنده اسنپدراگون 801 آن همانند Xperia Z3 اسنپدراگون 801 است و یکی از بهترین محصولات سونی برای شنیدن موسیقی نیز خواهد بود. اگر خرید این تبلت به میزان اندکی مقرون به صرفه‌تر بود، بدون شک بعنوان بهترین تبلت از این گروه انتخاب می‌شد. با این وجود اگر شما از افرادی هستید که به صدای تبلت در کنار سخت افزار قدرتمند، بدون توجه به قیمت، اهمیت زیادی می‌دهید بدون تردید سونی انتخاب شایسته‌ای برای شما خواهد بود.

مشخصات کلی:ابعاد: 6.4 × 123 × 213 میلی متر – وزن: 270 گرم

پردازندهQualcomm Snapdragon 801

حافظه داخلیحافظه داخلی 16 گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه

صفحه نمایش:از نوع TFT LCD – اندازه 8 اینچ – 1200 × 1920 پیکسل – تکنولوژی TRILUMINOS DISPLAY – تراکم: 283 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – NFC – DLNA – GPS – USB

دوربین8.1 مگاپیکسل – وب کم 2.2 مگاپیکسل

امکانات: رادیو، قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط

سایر مشخصات:اندروید 4.4 – کارکرد باتری 1220 ساعت در حالت استندبای، حداکثر 200 ساعت پخش مداوم موسیقی، حداکثر 13 ساعت پخش مداوم ویدیو

 

 

 

Samsung Galaxy Note 10.1 – 2014 Edition

Samsung Galaxy Note 10.1 – 2014 Edition

این نسخه‌ی تبلت شرکت بزرگ سامسونگ اگر چه تنها چند ماه است که رونمایی شده، اما در آن نشانه‌هایی از قدیمی شدن رویت می‌شود! البته تبلت های زیادی هستند که در بسیاری نکات نسبت به آن برتری دارند. با این حال کیفیت صفحه نمایش قابل قبولی دارد اگر چه کیفیت آن به اندازه ی نمایشگر AMOLED تبلت Galaxy Tab S 10.5 نیست. خبر خوب این است که بزودی سامسونگ نسخه‌ی جدیدتری از این تبلت را رونمایی خواهد کرد.

مشخصات کلی:ابعاد: 7.9 × 171.4 × 243.1 میلی متر – وزن: 535 گرم

پردازندهExynos 5 Octa 5420

حافظه داخلیحافظه داخلی 16 گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه

صفحه نمایشاز نوع TFT LCD – اندازه 10.1 اینچ – 1600 × 2560 – تراکم پیکسلی: 299ppi پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – DLNA – GPS – USB

دوربین:8 مگاپیکسل – وب کم 2 مگاپیکسل

امکانات: قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط

سایر مشخصاتاندروید 4.3

 

 Samsung Galaxy Tab S 8.4

Samsung Galaxy Tab S 8.4

شاید در میان گزینه‌های متعددی که در بزرگ یا کوچک بودن اندازه ی تبلت وجود دارد، Galaxy Tab S 8.4 با رزولوشن نمایشگر 2560 × 1600 در اندازه‌ی 8.4 اینچ و از نوع SUPERAMOLED بهترین انتخاب باشد. این صفحه‌ی نمایش برای مطالعه یا تماشای فیلم و برای هرچیزی که رنگ‌ها و عکس‌های زیادی داشته باشد، عالی طراحی شده است. بطور کلی این تبلت برای استفاده در هرجایی مناسب است و نسبت به اندازه‌ی صفحه‌ نمایش، مشخصات قدرتمندتری دارد.

مشخصات کلی:ابعاد: 6.6 × 212.8 × 125.6 میلی متر – وزن: 298 گرم

پردازندهExynos 5 Octa 5420

حافظه داخلیحافظه داخلی 16 گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه

صفحه نمایشاندازه 8.4 اینچ – 1600 × 2560 (WQXGA) پیکسل – تراکم پیکسلی: 359 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – DLNA – GPS – USB

دوربین8 مگاپیکسل – وب کم 2 مگاپیکسل

امکانات: قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط، مجاورت

سایر مشخصاتاندروید 4.4

 

 NVIDIA SHIELD Tablet

NVIDIA SHIELD Tablet

تطبیق پذیری بازی‌ها بر روی تبلت‌های SHIELD در واقع اصلی ترین هدف شرکت NVIDIA است. این تبلت به نسخه اندروید 5.0 Lollipop, بروزرسانی شده و قادر است از آخرین نسخه‌های سیستم عامل گوگل پشتیبانی کند. این تبلت نه تنها در حیطه نرم‌افزاری عالی است، بلکه طراحی شکل ظاهری آن با بدنه سیلیکونی و هم چنین وجود یک کنترل مخصوص بازی هم از دیگر مشخصات بسیار خوب آن است. بطور کلی اگر از مشتریان بازی‌ها هستید و دنبال یک تبلت محبوب می‌گردید تا تمام بازی‌های اندروید را به خوبی روی آن اجرا کنید، این تبلت بهترین گزینه خواهد بود. قیمت مناسب این تبلت هم از دیگر نکات گفتنی در مورد آن است.

 Google Nexus 9

Google Nexus 9

اول از همه در مورد این تبلت باید این‌چنین گفت که آنچنان مورد انتظار نیست که البته زیاد هم نکته ی بدی بشمار نمی‌رود. در عوض چیزی که Nexus 9 را منحصر بفرد می‌کند، صفحه‌ی نمایش 4:3 با رزولوشن بسیار بالای 2048 × 1536 و البته شفافیت زیاد آن است. این نسبت 4:3 به نکسوس 9 کمک خواهد کرد تا مدت زمان بیشتری را روشن بماند بخصوص برای آن دسته از افرادی که اکثر وقت خود را صرف وب‌گردی می‌کنند که با در نظر گرفتن این مشخصه، یکی تبلت عالی بشمار می‌رود. اگر بدنبال تبلتی هستید که هر کاری را به نحو احسنت انجام دهد، نکسوز 9 بدون شک یکی از بهترین انتخاب هاست. 64 بیتی بودن پردازنده Tegra K1 خیال کاربران را از انجام هر پردازشی به بهرین نحو ممکن راحت می‌کند و دیگر جای نگرانی حتی برای پشتیبانی از نسخه ی 5.1 اندروید هم باقی نمی‌گذارد. آخرین نکته در مورد این تبلت این است که وجود اسپیکر استریوی BoomSound در جلوی تبلت، آن را تبدیل به یکی از بهترین تبلت‌ها در زمینه‌ی صوتی کرده است. این نکته را هم باید در نظر داشت که گوگل اندروید خالص را فقط برای سری نکسوس خود منتشر می‌کند، پس اگر این مزیت برای شما اهمیت دارد، تبلت‌های سری نکسوس، بویژه نکسوس 9، گزینه مناسبی هستند.

مشخصات کلیابعاد: 7.9 × 153.7 × 228.2 میلی متر – وزن: 436 گرم

پردازنده64bit NVIDIA Tegra K1

حافظه داخلیحافظه داخلی 32 گیگابایت

صفحه نمایش: از نوع LED-backlit IPS LCD – اندازه 8.9 اینچ – 1536 × 2048 – تراکم پیکسلی: 281 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت نصب سیم کارت 3G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – NFC – DLNA – GPS – USB

دوربین8 مگاپیکسل – وب کم 1.6 مگاپیکسل

امکانات: شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط، مجاورت، قطب نما

سایر مشخصاتا ندروید 5 – کارکرد باتری حداکثر 9.5 ساعت در وبگردی با وای-فای، حداکثر 8.5 ساعت در وبگردی با سیمکارت های نسل چهارم، حداکثر 9.5 ساعت در پخش مداوم ویدیو، حداکثر 30 روز در حالت استندبای در مدل وای-فای، حداکثر 30 روز در حالت استندبای در مدل LTE

 

 Samsung Galaxy Tab S 10.5

 Samsung Galaxy Tab S 10.5

نمایشگر‌های Super AMOLED سامسونگ در کیفیت تصاویر در این ابعاد زبانزد تمام کاربران و بسیار موثر و کارا هستند. تبلت Galaxy Tab S 10 هم برای تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه برای وقتی که در سفر هستید، وسیله‌ی بسیار کارامدی است. علاوه بر این کارایی‌های بیشتر هم دارد. اندازه‌های آن مطابق با آیپد، تبلت محبوب کمپانی اپل، ساخته شده است و widescreen بودن، آن را برای تماشای فیلم و یا بازی کردن عالی کرده است. حداقل می‌توان گفت که در حال حاضر این یکی از بهترین ساخته‌های غول کره‌ای در خط تولید تبلت هایش است.

مشخصات کلیابعاد: 6.6 × 177.3 × 247.3 میلی متر – وزن: 467 گرم

پردازندهExynos 5 Octa 5420

حافظه داخلی: 16 گیگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه

صفحه نمایشاندازه 10.5 اینچ – 1600 × 2560 (WQXGA) – تراکم پیکسلی: 288 پیکسل بر اینچ

امکانات ارتباطی: قابلیت نصب سیم کارت به همراه قابلیت مکالمه 3G – 4G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – بلوتوث – DLNA – GPS – USB

دوربین8 مگاپیکسل – وب کم 2 مگاپیکسل

امکانات: قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش نور محیط، مجاورت

سایر مشخصاتاندروید 4.4

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال