برترین زبان های برنامه نویسی ۲۰۲۰ معرفی شدند

موسسه مهندسان برق و الکترونیک IEEE لیستی از برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۰ را مشخص کرد. در این لیست پایتون برای سه سال متوالی در صدر برترین زبان های برنامه‌نویسی انتخاب شده است. در رده دوم جاوا و در رده بعدی نیز C قرار گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، موسسه […]

موسسه مهندسان برق و الکترونیک IEEE لیستی از برترین زبان های برنامه نویسی در سال ۲۰۲۰ را مشخص کرد. در این لیست پایتون برای سه سال متوالی در صدر برترین زبان های برنامه‌نویسی انتخاب شده است. در رده دوم جاوا و در رده بعدی نیز C قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، موسسه مهندسان برق و الکترونیک با کمک ۱۱ معیار اندازه گیری توانسته اند محبوبیت ۵۵ زبان برنامه نویسی را اندازه‌گیری و سپس لیستی از برترین های آنها را برای سال ۲۰۲۰ منتشر کنند. از معیار های این موسسه می توان به گیت هاب،   Stack Overflow، سرچ گوگل، توییتر و غیره اشاره کرد. در لیست منتشر شده توسط این موسسه زبان پایتون در صدر جدول قرار گرفته است و زبان برنامه نویسی جاوا و سی بعد از آن در جایگاه دوم و سوم هستند. همچنین این موسسه در گزارش خود عنوان می کند که دلیل اصلی انتخاب پایتون به عنوان برترین زبان برنامه نویسی استفاده از آن برای آموزش است. همین امر آمارهای مربوط به استفاده از این زبان برنامه نویسی را به شدت افزایش داده است. زیرا کاربران این زبان برنامه نویسی جواب سوالات مربوط به آن را از طریق سرچ گوگل پیدا میکنند و این کار می تواند آمار محبوبیت این زبان را افزایش دهد.

دلیل بعدی برای قرارگیری پایتون در صدر جدول استفاده از آن در مجموعه ای از کتابخانه های با کیفیت در زمینه‌هایی مانند یادگیری ماشینی است. همچنین دنیا گیری ویروس کرونا نیز بر تغییرات لیست ارائه شده توسط این موسسه تاثیر داشته است. به عنوان مثال زبان برنامه نویسی Cobol که در سیستم پرداخت حقوق بیکاری ایالات متحده استفاده شده در رده هفتم این جدول قرار گرفته است. زیرا سیستم‌های پرداخت مزایا به علت مراجعه بیش از حد مردم بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفته است. همین امر باعث کمبود برنامه نویس زبان کوبول شد و سپس تقاضا برای استخدام این برنامه نویسان بالا رفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال