گوشی‌های سری نکسوس و گلکسی‌های سامسونگ بالاترین رده‌های امنیتی را دارند

در جهان اندروید، نگرانی‎های مربوط به امنیت آن‎قدر شایع و گسترده است که به نوعی هفته‎ای را نمی‎توان بدون شنیدن اخبار مربوط به آن سپری کرد. در کنفرانس I/O 2016 گوگل، توسعه‎دهندگان اندروید از مسائل امنیتی موجود در این سیستم‎عامل به عنوان بزرگترین مشکلی که این تیم با آن روبرو است، یاد کردند. با وجود […]

در جهان اندروید، نگرانی‎های مربوط به امنیت آن‎قدر شایع و گسترده است که به نوعی هفته‎ای را نمی‎توان بدون شنیدن اخبار مربوط به آن سپری کرد. در کنفرانس I/O 2016 گوگل، توسعه‎دهندگان اندروید از مسائل امنیتی موجود در این سیستم‎عامل به عنوان بزرگترین مشکلی که این تیم با آن روبرو است، یاد کردند. با وجود تلاش‎هایی که از سمت گوگل، تولید‎کنندگان و حتی آژانس‎های FTC و FCC شده است، بسته‎های امنیتی در زمان مناسب به دستگاه‎های اندرویدی نمی‎رسند. اوضاع آن‎قدر بد شده است که متخصصان برتر امنیتی تنها خرید دستگاه‎های سامسونگ یا نکسوس را پیشنهاد می‎کنند.

شرکت امنیتی Duo Labs با نقل قول از آقای Gal Beniamini، یک کارشناس محترم امنیتی و عضو پروژه‎ی Product Security Hall of Fame شرکت کوالکام، صحبت از آسیب‎پذیری امنیتی جدی کرده است که تمامی دستگاه‎هایی که بسته‎ی امنیتی ماه می میلادی را دریافت نکرده‎اند، تحت تاثیر قرار می‎دهد. از آن‎جایی‎که 57 درصد گوشی‎های هوشمند در اکوسیستم اندرویدی هنوز این بسته‎ را دریافت نکرده‎اند، یعنی اکثریت دستگاه‎ها نسبت به این آسیب‎پذیری به خصوص در معرض خطر قرار دارد.

در دستگاه‎های تست شده، تنها دستگاه‎های نکسوس و آخرین دستگاه‎های گلکسی سامسونگ از زمان تست مشابهی که در ماه ژانویه انجام شده بود، یک نوع افزایش قابل توجه در تدابیر امنیتی را نشان دادند. به همین علت، محققان می‎گویند که از نظر امنیتی آن‎ها خرید دستگاه دیگری جز این دو برند را واقعا نمی‎توانند توصیه کنند.

در این گزارش این‎چنین آورده شده است:

ما متوجه شدیم که دستگاه‎های اندرویدی که می‎توانیم بدون استثناء توصیه کنیم نکسوس و حالا دستگاه‎های سامسونگ هستند چون آن‎ها آپدیت‎های به‎روزرسانی را سریعا ارائه می‎دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال