ربات جدید تویوتا انرژی خود را از طریق بیسیم تامین می کند

ربات جدید تویوتا تا که تنها ۱.۸ گرم وزن و ظاهر آن به یک حشره پرنده شباهت دارد، می تواند از طریق فناوری فرکانس رادیویی بی سیم انرژی خود را تامین کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت تویوتا یک ربات سبک به شکل پرنده با فناوری موتور فرکانس بالا ساخته است. […]

ربات جدید تویوتا تا که تنها ۱.۸ گرم وزن و ظاهر آن به یک حشره پرنده شباهت دارد، می تواند از طریق فناوری فرکانس رادیویی بی سیم انرژی خود را تامین کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت تویوتا یک ربات سبک به شکل پرنده با فناوری موتور فرکانس بالا ساخته است. این ربات در ابعاد یک حشره و تصویر آن نیز در مجله Nature Electronics چاپ شده است. تاکاشی اوزاکی از محققان بخش تحقیق و توسعه تویوتا در مورد ربات می گوید: معمولاً به دلیل محدودیت منابع انرژی در پهپادهای کوچک زمان عملیات های آنها نیز کوتاه است. این تحقیق نیز با هدف رفع چنین محدودیت هایی انجام گرفته است. منابع تغذیه از طریق امواج الکترومغناطیسی در محصولات مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. اما هنوز امکان استفاده از این فناوری برای ربات های پرنده کوچک میسر نشده بود.

از بزرگترین مشکلات پژوهشگران در این ربات کوچک مدیریت حرارت تولید شده در اثر مصرف انرژی بوده است. اوزاکی و تیم تحقیقاتی وی با بهینه سازی مدار ربات تلاش کردند تا بخش‌های تولید کننده گرما را در فاصله بیشتری از یکدیگر قرار دهند.

فرکانس رادیویی استفاده شده در این ربات نیز دارای نسبت توان به وزن بیشتر از باتری های لیتیوم پلیمری است. بدین ترتیب شاهد یک ربات با عملکرد بهتر و افزایش در زمان عملیات خواهیم بود.‌ روی این ربات مجموعه‌ای از آزمایش‌ها برای ارزیابی عملکرد انجام گرفت و بدین ترتیب این ربات توانست بدون نیاز به باتری و سیم پرواز کند. در آینده استفاده از این ربات در عبور برای گردآوری اطلاعات پیچیده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال