تبدیل دهانه ماه به یک تلسکوپ رادیویی عظیم

ناسا قصد دارد در یک پروژه خارق العاده در قسمت تاریک ماه، یک تلسکوپ رادیویی عظیم بسازد. قرارگیری این تلسکوپ در قسمت پنهان ماه توسط ربات ها جاسازی میشود و قادر است اکتشافات عظیمی انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از slashgear، پروژه جدید ناسا تبدیل دهانه بزرگ […]

ناسا قصد دارد در یک پروژه خارق العاده در قسمت تاریک ماه، یک تلسکوپ رادیویی عظیم بسازد. قرارگیری این تلسکوپ در قسمت پنهان ماه توسط ربات ها جاسازی میشود و قادر است اکتشافات عظیمی انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از slashgear، پروژه جدید ناسا تبدیل دهانه بزرگ ماه به یک تلسکوپ رادیویی عظیم خواهد بود. ساخت این تلسکوپ با کمک ربات ها انجام خواهد شد. همچنین تبدی دهانه 2.5 الی 5 کیلومتری ماه به تلسکوپ چندین مزیت خواهد داشت. این تلسکوپ رادیویی با طول موج بسیار طولانی می تواند عملکرد بهتری نسبت به نمونه های روی زمین داشته باشد. زیرا تلسکوپ های روی زمین در معرض تداخل هستند. در صورت ساخت این تلسکوپ، ماه می تواند به عنوان سپری در مقابل نویزها، یونوسفر و یا ماهواره های دیگر عمل کند. بخش تاریک ماه همیشه ناشناخته بوده، زیرا تلسکوپ های زمینی قادر به کشف این محدوده نیستند.

تلسکوپ رادیویی دهانه ماه با نام (LCRT) با کمک ربات های دیوار نورد و بر روی یک شبکه سیمی ساخته خواهد شد. این شبکه ها یک بازتابنده کروی را ایجاد می کنند و در نهایت یک تلسکوپ رادیویی با دیافراگم توپر خواهیم داشت که به عنوان بزرگترین تلسکوپ منظومه شخصی قادر است توسط فرکانس های زیر 30 مگاهرتز اطراف را مشاهده کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال