اکانت توییتر مدیرعامل این شرکت به دست هکرها افتاد

می‎توان فرض کرد از این قضیه گریزی نبوده است، ولی هک یک مقام بلند مرتبه‎ی توییتر یعنی مدیرعامل این شرکت آقای جک دورسی رخ داده است. بعد از این‎که هکرها یکسری ویدیو کلیپ بی خطر ارسال کردند، توییتی در ساعت 2:50 صبح به وقت ایالات‎متحده با گفتن این جمله “سلام، OurMine با شما صحبت می‎کند، […]

می‎توان فرض کرد از این قضیه گریزی نبوده است، ولی هک یک مقام بلند مرتبه‎ی توییتر یعنی مدیرعامل این شرکت آقای جک دورسی رخ داده است. بعد از این‎که هکرها یکسری ویدیو کلیپ بی خطر ارسال کردند، توییتی در ساعت 2:50 صبح به وقت ایالات‎متحده با گفتن این جمله “سلام، OurMine با شما صحبت می‎کند، ما در حال محک زدن امنیت وب‎سایت شما هستیم” ارسال شد و طی آن لینکی به وب‎سایتشان داده شده بود. این توییت فورا پاک شد، ولی هم‎چنین به ویدیو کلیپ کوتاهی در وب‎سایت Vine لینک داده شده بود و توییت‎های مشابهی جایگزین آن شدند. هکرها از اسم OurMine قبلا به دنبال هک کردن اکانت‎های دیگر مدیرعامل‎ها در شبکه‎های اجتماعی استفاده کرده بودند، نظیر اکانت ساندار پیچای شرکت گوگل (از طریق یک اکانت در وب‎سایت Quora) و مارک زوکربرگ مدیرعامل وب‎سایت فیس‎بوک ولی هک کردن اکانت یک مدیرعامل در پلت‎فرم خودش- او با این اتفاقات اولین توییت عمومی خود را ارسال کرد- داستان جدیدی به نظر می‎آید.

تمامی پیام‎های کاربر OurMine که بر روی اکانت دورسی پست شدند محتویات وب‎سایت Vine را داشتند. امکان این وجود دارد که دورسی از یک رمز عبور اشتراکی/ قدیمی در اکانت Vine خود استفاده کرده یا به نحوی آن را با سرویس دیگری که به خطر افتاده است در ارتباط قرار داده که می‎تواند همین امر سبب شده باشد که OurMine به آن دسترسی داشته باشد و عملی را انجام دهد که در هک‎های قبلی هم شاهد بوده‎ایم.

گرچه این مشکل رخ داده است ولی به نظر تعداد این اتفاقات رو به رشد است. با آن‎که هک کردن حساب‎های اجتماعی همه جا امری متداول است، اخیرا توییتر آماج حملات قرار گرفته از افراد مشهوری نظیر کتی پری گرفته تا Deray Mckesson.

اگر شما در رابطه با وضعیت اکانت خود نگران هستید می‎توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • مطمئن شوید که برای هر وب‎سایت از یک پسورد بی‎همتا استفاده می‎کنید، اگر این کار برایتان مشکل است می‎توانید از نرم‎افزارهای مدیریت پسوردی نظیر LastPass یا 1Password استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که تمامی مخاطبین تماس و اطلاعات ریکاوری اکانت شما صحیح هستند.
  • برای سرویس‎هایی که قابلیت تعیین‎هویت دو پارامتری را دارند، آن را فعال کنید.
  • لیست اپلیکیشن‎های مرتبط با اکانت خود را از بخش تنظیمات حساب خود در توییتر بررسی کنید. اگر سرویسی قدیمی است، دیگر از آن استفاده نمی کنید یا آن را نمی‎شناسید، آن را از ارتباط خارج کنید، اگر به آن نیاز دارید بعدا دوباره آن را به لیست اضافه کنید.
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال