هکر روسی اطلاعات 32 میلیون اکانت توییتر هک شده را برای فروش قرار داده است

شاید در گذشته اطلاعات و داده‌های کاربران سازمان‌های بزرگی همچون LinkedIn یا Myspace، منتشر شده از سوی هکرها را دیده باشید. جالب است بدانید که هم اینک خبرهایی مشابه این بار در زمینه انتشار اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی توییتر در رسانه درز پیدا کرده است. براساس گزارشات منتشر شده از سوی وب‌سایت ZDNet، یک هکر […]

شاید در گذشته اطلاعات و داده‌های کاربران سازمان‌های بزرگی همچون LinkedIn یا Myspace، منتشر شده از سوی هکرها را دیده باشید. جالب است بدانید که هم اینک خبرهایی مشابه این بار در زمینه انتشار اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی توییتر در رسانه درز پیدا کرده است.

براساس گزارشات منتشر شده از سوی وب‌سایت ZDNet، یک هکر روسی که با نام مستعار Tessa88 در حال فعالیت در فضای مجازی است، مدعی بوده که در روز سه‌شنبه ایمیلی حاوی اطلاعات حساب کاربری و پسورد 379 میلیون کاربر سرویس توییتر به اکانت او ارسال شده است. در روز چهارشنبه نیز منبع LeakedSource ، خبری در مورد تعداد این حساب‌های کاربری منتشر کرده و این طور اصلاح کردند که تعداد حساب‌های کاربری که داده‌های آن لو رفته است کمتر از 33 میلیون عدد خواهد بود. لازم به ذکر است که این تعداد از اکانت کمتر از 10 درصد کاربر فعال توییتر در یک ماه می‌باشد.

براساس خبرهای منتشر شده از سوی ZDNet، این هکر که با نام Tessa88 شناخته می‌شود هم اینک در حال فروش این سری از داده‌ها با قیمت تقریبی 5810 دلار است. جالب است بدانید که در کنار آن این هکر پیوندهایی را در این بخش از محل فروش خود به خبر رخنه‌های اطلاعاتی سرویس‌هایی همچون LinkedIn و Myspace نیز داده است.

LeakedSource در ادامه این طور اضافه می‌کند که احتمال دارد شیوه رخنه اطلاعات در خبر توییتر با دیگر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌ها متفاوت باشد. در واقع این فرضیه وجود دارد که بدافزارها در مرورگرهای کروم یا فایرفاکس اطلاعات و داده‌های حساب‌های کاربری و پسورد ذخیره شده اکانت توییتر میلیون‌ها کاربران را به طور خودکار تحت یک ایمیل برای هکرها ارسال می‌کنند.

این شیوه از هک تا به امروز توانسته‌ است قربانی‌های بسیار بزرگ و مشهوری همچون حساب کاربری مدیر عامل فیس‌بوک، مارک زاکربرگ و همچنین خواننده صاحب‌نامی همچون کیت پری که دارای تعداد دنبال‌کنندگان بسیار زیادی در این رسانه مجازی نیز هستند را داشته باشد.

شبکه اجتماعی توییتر نیز اخیرا طی توییتی اعلام کرده است که: “به منظور حفظ امنیت و اطلاعات کاربری حساب‌های کاربران، بررسی دقیق‌تری در این مورد داشته و داده‌های خود را با اطلاعات منتشر شده در این حیطه مقایسه خواهیم کرد.”

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال