رونمایی از نسل اول ربات دستیار خانگی

ربات معرفی شده با نام Aeolus اولین ربات خانگی محسوب میشود که می تواند چهره صاحب خود را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات Aeo اولین ربات دستیار خانگی محسوب میشود که در مرحله نخست با هدف استفاده در بیمارستانها برای گشت زنی و ضدعفونی طراحی شد. این کار با […]

ربات معرفی شده با نام Aeolus اولین ربات خانگی محسوب میشود که می تواند چهره صاحب خود را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ربات Aeo اولین ربات دستیار خانگی محسوب میشود که در مرحله نخست با هدف استفاده در بیمارستانها برای گشت زنی و ضدعفونی طراحی شد. این کار با استفاده از اشعه ماورا بنفش انجام میگیرد. اما این ربات قابلیت هایی بیشتر از یک ربات ضدعفونی کننده دارد و علاوه بر سیستم ناوبری مستقل به دوربین ها و حسگرهای IR نیز مجهز است.

بازوی راست قابل استفاده این ربات می تواند درها را در هنگام سوار شدن به آسانسور باز کند و با قابلیت حرکت در یک فضا به یک کمک کننده همه کاره تبدیل خواهد شد.

از دیگر توانایی های خارق العاده این ربات می توان به پیدا کردن اقلام گمشده اشاره کرد. این ویژگی می تواند این ربات را از دیگر ربات ها متمایز کند. از طرفی با توجه به قابلیت تشخیص چهره اعضای خانواده توسط این ربات، می تواند کمک شخصی نیز ارائه کند. امکان کنترل از راه دور Aeo وجود دارد و کاربر آن می تواند از راه دور نیز از آن به عنوان یک ربات کمک کننده استفاده کند.