تصویربرداری باکیفیت و ارزان با میکرو بالون های قابل بازیافت شرکت Urban Sky

Urban Sky با هدف دستیابی به تصویربرداری هوایی با کیفیت بالا نوعی بالون کوچک قابل بازیافت توسعه داده که می تواند با هزینه پایین تصاویری با کیفیت بالا ثبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکرو بالون های ساخته شده توسط شرکت Urban Sky شامل یک بالون از نوع استراتوسفری قابل بازیافت […]

Urban Sky با هدف دستیابی به تصویربرداری هوایی با کیفیت بالا نوعی بالون کوچک قابل بازیافت توسعه داده که می تواند با هزینه پایین تصاویری با کیفیت بالا ثبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میکرو بالون های ساخته شده توسط شرکت Urban Sky شامل یک بالون از نوع استراتوسفری قابل بازیافت است که به همراه آن ماژول حمل بار و دوربین اپتیکی با کیفیت ارسال خواهد شد. حتی می توان از دوربین های دیگر مانند دوربین فروسرخ یا فراطیف نیز در این بالن استفاده کرد. این بالن ها حدود ۲ و نیم متر قطر داشته و برای پر کردن بخشی از آنها از گاز هلیوم استفاده میشود. در هنگام پرواز نیز حجم گاز هلیوم افزایش خواهد یافت. در ارتفاع بیش از ۱۸ هزار و ۳۰۰ متری و در لایه استراتوسفری جو زمین کل بالن از هلیوم پر شده و قطر آن به 5.5 متر افزایش خواهد یافت. در ارتفاع های مختلف امکان تغییر گاز از طریق لوله های تعبیه شده در بالن وجود دارد و حتی می توان این حجم را برای ارتفاع دلخواه تنظیم کرد.

لنز های متصل به این میکرو بالن نیز شرایط سخت استراتوسفر را تحمل خواهند کرد. در زمان مسیر افقی نیز دوربین قادر است با چرخش خود مساحت بزرگتر را ثبت کند. البته در این حین سرعت چرخش دوربین و سرعت حرکت افقی یکسان خواهد بود.

اندرو آنتونیو مدیرعامل و هم بنیانگذار شرکت Urban Sky در مورد این بالون های کوچک می‌گوید: این سیستم قادر است در هر ساعت از هزار کیلومتر مربع عکس برداری کند. دستور آزادسازی ماژول باری از پایین به بالن نیز توسط اعضای کنترل و از روی زمین صادر خواهد شد.

در پایان کار بالون، هلیوم داخل آن در اثر برعکس شدن بالن خارج شده و هنگام سقوط آزاد چتر آن نیز در ارتفاعات پایین باز خواهد شد. پس از رسیدن به زمین نیز امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد.  به گفته مدیرعامل این شرکت، سیستم عکس برداری با استفاده از این بالون توانست مشتریان خودش را جذب کند. از طرفی نیروی هوایی ایالات متحده نیز با هدف کنترل لحظه آتش سوزی در جنگل ها با این شرکت قراردادی را امضا کرده تا نسخه جدید از این سیستم را تهیه کند.

پایان خبر
شناسه خبر : 89745
گروه خبر : اخبار اختراعات تکنا 
تاریخ خبر : 14 دی 1400
تهیه و تنظیم خبر در آژانس خبری تکنا
آدرس خبر : https://techna.news/?p=89745
استفاده از مطالب فقط با ذکر نام تکنا و درج لینک به منبع مجاز است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال