استفاد از هوش مصنوعی در تبدیل افکار به کلمات

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با توسعه هوش مصنوعی توانسته اند افکار را به کلمه تبدیل کنند. این سیستم می تواند به بیماران فلج مغزی که توانایی خود را در گفتار از دست داده اند، کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آن در الگوریتم های عمیق […]

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با توسعه هوش مصنوعی توانسته اند افکار را به کلمه تبدیل کنند. این سیستم می تواند به بیماران فلج مغزی که توانایی خود را در گفتار از دست داده اند، کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آن در الگوریتم های عمیق یادگیری از نمونه هایی که همگی دچار بیماری صرع بودند استفاده شده است. این نمونه ها به دلیل این بیماری الکترودهایی را برای نظارت بر سیگنال های مغزی و تشنج به همراه داشتند. دانشمندان فعالیت مغز آنها را در هنگام خواندن جملات اندازه گیری کردند.

محققان این فعالیت های ثبت شده را با الگوریتم های هوش مصنوعی ادغام کرده و توسعه دادند. بدین ترتیب الگوهای منظمی با جمله های تکراری و تنها با تغییر در صامت ها و مصوت ها بوجود آمد. برای تبدیل این کلمات به جمله از شبکه عصبی دیگری استفاده شد. جوزف ماکین محقق این پژوهش می گوید: در تست های انجام شده جملات در بخش نهایی مجددا توسط نمونه ها تکرار شد. ولی تکرار نهایی با داده های مرحله آموزش یکسان نبود. به خاطر سپردن فعالیت مغزی همبسته کافی نبود و شبکه عصبی باید شباهت میان جملات را یاد می گرفت.

محققان برای کاهش خطا به جای جمله تلاش کردند تا کلمات واحد را رمزگشایی کنند که این امر نیز موجب افزایش خطا تا 38 درصد شد. اگر چه این سیستم قرار است برای کسانی که ناتوان در مکالمه هستند مورد استفاده قرار بگیرد، پس تنها استفاده از 250 کلمه می تواند مفید باشد. این سیستم عصبی در حال یادگیری این است که کدام کلمه ها پشت هم می آیند نه اینکه کدام فعالیت عصبی به کدام کلمه منجر می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال