استفاده از هوش مصنوعی دیپ‌مایند برای پیش بینی وضعیت آب و هوا

کارشناسان پیش بینی آب و هوا با همکاری شرکت دیپ مایند الگوهای جدید پیش بینی کوتاه مدت آب و هوایی طراحی کردند. دیپ ماینر به عنوان شرکت هوش مصنوعی در بریتانیا با استفاده از یادگیری عمیق به دنبال حل مسائل دشوار علمی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت DeepMind ابزار جدیدی […]

کارشناسان پیش بینی آب و هوا با همکاری شرکت دیپ مایند الگوهای جدید پیش بینی کوتاه مدت آب و هوایی طراحی کردند. دیپ ماینر به عنوان شرکت هوش مصنوعی در بریتانیا با استفاده از یادگیری عمیق به دنبال حل مسائل دشوار علمی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت DeepMind ابزار جدیدی را برای پیش‌بینی دقیق آداب و هوایی به نام DGMR توسعه دادند. این ابزار می‌تواند با دقت بسیار زیاد احتمال بارش باران طی ۹۰ دقیقه آینده را پیش بینی کند. به گفته کارشناسان پیش بینی کوتاه مدت آب و هوا به عنوان یک مشکل در این سرویس شناخته می شود.

ابزار جدید پیش‌بینی DGMR در مقایسه با ابزارهای موجود می تواند تا ۸۹ درصد موقعیت مکانی، وسعت و شدت بارش را پیش بینی کند. پیش از این دیپ مایند از سیستم  AlphaFoldرونمایی کرده بود که می توانست مسائل مهم زیست شناسی را حل کند. سیستم جدید پیش بینی آب و هوا نیز می‌تواند در بسیاری از صنایع مانند هوانوردی و خدمات اورژانسی مورد استفاده قرار بگیرد.

 با این وجود محاسبه مقدار بارش، زمان و مکان آن که به عوامل مختلفی مثل تغییرات دما و تشکیل ابر و باد وابسته است کار دشواری خواهد بود. تیم هوش مصنوعی دیپ مایند الگوهای خود را بر اساس داده های رادار برنامه ریزی کرده است. این داده ها در طول روز و با استفاده از شکل گیری و حرکت ابرها تصاویر پیوسته را منتشر می کند. همپنین با وارد شدن به شبکه مولد می توانند با کمک هوش مصنوعی و با نمونه های جدید آموزش داده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال